Predavanje dr. Williama Marottija, avtorja monografije o Yoshiu Nakajimi
V sodelovanju z Oddelkom za azijske študije Filozofske fakultete v Ljubljani vas vabimo na predavanje dr. Williama Marottija, profesorja zgodovine in predstojnika magistrskega programa IDP za vzhodnoazijske študije na Univerzi Kalifornije v Los Angelesu (UCLA), z naslovom V primežu umetnosti. Dojemanje brezčasne umetnosti in politike v 60. letih prejšnjega stoletja z Yoshiem Nakajimo. V okviru predavanja bo dr. Marotti osvetlil prelomno, a pogosto spregledano kariero Nakajime in raziskal razmerja med umetnostjo, politiko in nasiljem v 60. letih prejšnjega stoletja ter same možnosti umetnosti.
Nakajima, znan tudi kot »japonski umetnik iz Švedske«, je v 60. letih prejšnjega stoletja odigral pomembno vlogo v glavnih umetnostnih in političnih gibanjih tako na Japonskem kot tudi v Evropi, vendar je kljub temu ostal v veliki meri spregledan v pripovedih umetnostne zgodovine, beleženih po nacionalnem ključu. V kratkem povzetku predavanja ob Nakajimovi razstavi v Galeriji Vžigalica z naslovom Umetnost je vedno naslednja možnost je dr. Marotti zapisal, da je Nakajimova pestra poklicna pot prečila neverjetno število krajev, prizorišč in gibanj kot tudi medijev in načinov izvedbe.
Marotti ugotavlja, da je paradoks Nakajimove umetnosti v tem, da je kljub očitnemu prikazu svojega potenciala za premikanje meja in preobrazbo, ostala v veliki meri prezrta v zgodovinskih pripovedih, kjer bi upravičeno pričakovali njeno omembo. Nakajimovi ulični performansi so namreč nastali pred podobnimi, bolj znanimi raziskavami pripadnikov avantgarde v Tokiu in drugod. Njegovo svobodno improviziranje manter in pogosti javni performansi po Evropi so prispevali k vzpostavljanju prostorov priložnosti, od Tokia do Ubbebode, od trga Spui in nizozemskega gibanja Provos do Antwerpna in Švedske.
Nakajima je s svojim opusom, ki je bil pravočasen v svoji nepravočasnosti, pomagal drugim videti in doživljati svet drugače, kar je danes splošno priznano. Spremljanje njegove neulovljive aktualnosti razkriva potencial takšne umetnosti in politike kot nabor venomer prisotnih možnosti. S pomočjo uvidov sočasnega recenzenta Yoshide Yoshieja bo Marotti raziskal razmerja med umetnostjo, politiko in nasiljem v 60. letih prejšnjega stoletja ter same možnosti umetnosti.
William Marotti je profesor zgodovine in predstojnik magistrskega programa IDP za vzhodnoazijske študije na Univerzi Kalifornije v Los Angelesu (UCLA). Predava sodobno japonsko zgodovino, s poudarkom na vsakdanjem življenju in kulturno-zgodovinskih vprašanjih. Je avtor knjige o Nakajimi Art and Street Politics in the Global 1960sYoshio Nakajima and the Global Avant-Garde (Routledge, 2023), v delu Money, Trains and Guillotines: Art and Revolution in 1960s Japan (Duke University Press, 2013) pa je obravnaval japonsko politiko v 60. letih prejšnjega stoletja, pri čemer se je osredotočal na avantgardno umetniško produkcijo in performanse. Njegov trenutni knjižni projekt, The Art of Revolution: Politics and Aesthetic Dissent in Japan’s 1968' (v delu pri Duke University Press), analizira kulturno politiko in prakse opozicije na Japonskem, s posebnim poudarkom na letu 1968 kot globalnem dogodku. VEČ