Ljubljana
MGML
za učence od 1. do 3. razreda

Programi za učence od 1. do 3. razreda

Drage učiteljice in učitelji tudi v šolskem letu 2019/2020 smo pripravili pester izbor našega stalnega repertoarja, interaktivnih ogledov razstav, vodenih sprehodov, galerijskih ustvarjalnic ter nove in prenovljene programe. Glavni vsebinski poudarki so na programih, ki so vezani na tematiko naše stalne razstave Ljubljana. Zgodovina. Mesto. in nove začasne razstave Knjiga. Znanje. Razum. Doživite z vami del naših pedagoških programov!
None

Rezervacije in prijave

Rezervacije in prijave na vse pedagoške programe so možne preko telefona 01 24 12 506, od ponedeljka do petka, med 8:00 in 14:00 ali preko elektronskega naslova: prijava@mgml.si.


Interaktivno vodstvo po razstavi Knjiga. Znanje. Razum. z izkustveno delavnico

NOVO! So knjige zakladi?

Knjige imamo danes vsi; lahko jih dobimo za darilo, si jih izposodimo v knjižnicah, jih kupimo v knjigarnah ali celo beremo v elektronski obliki. Znanje in informacije, ki nam jih ponujajo, so za nas nekaj samoumevnega. Kako pa je bilo pred dobrimi 400 leti, ko je gospod Janž Mandelc v Ljubljani odprl prvo tiskarno? Popolnoma drugače! Skozi interaktivno pripoved odpotujemo v čas, ko so tiskali prve knjige v slovenskem jeziku. Otroci izvedo, kakšne spremembe je tisk prinesel v življenja ljudi in kako dolgotrajen je bil postopek, preden je knjiga prišla v ljubljanske domove. V posebni učni sobi se otroci v vzdušju novoveške tiskarne preizkusijo v vlogi tiskarjev. Spoznajo, kako dolgo je nekoč trajalo, preden je knjiga ugledala luč sveta.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Interaktivni ogled stalne razstave Ljubljana. Zgodovina. Mesto.

NOVO! Od kolišča do mestnega središča

Muzejski časovni stroj otroke popelje na raziskovanje preteklosti glavnega mesta Slovenije. Z njegovo pomočjo obiščejo koliščarsko vas, rimsko mesto Emona in Ljubljano v različnih zgodovinskih obdobjih. V vsakem izmed teh spoznajo osebo, ki jim predstavi vsakdanje življenje tistega časa. Tako skozi igro raziskujejo in spoznavajo, kako se je razvijalo in spreminjalo območje ljubljanske kotline od prazgodovine do današnjih dni.

Program vključuje uporabo vseh čutil in ustvarjalnega giba.


Interaktivni ogled stalne razstave Ljubljana. Zgodovina. Mesto. z gibalno delavnico in eksperimentom

Vodno potovanje

Skozi Vodno potovanje se učenci aktivno in z vsemi čuti seznanijo s pomenom in bistvenimi značilnostmi vode. Na ogledu spoznajo, kje vse jo najdemo ter koliko je je na svetu, kje jo uporabljamo danes in kakšen odnos so imeli do nje v preteklosti. Spoznajo in preizkusijo tudi delovanje vodnjaka. S pogovorom in vključenostjo jih spodbudimo k zavedanju o pomenu vode za življenje. Na delavnici vsi skupaj z gibalno zgodbo poustvarimo vodni krog in njegove zakonitosti preizkusimo tudi z eksperimentom. 

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Vkrcajte se z nami na ladjico Emonca in odplujte po skrivnostni in nagajivi reki sedmerih imen – Ljubljanici

Od zmajčka do zmajčka

Z muzejskim vodičem se v bližini Čevljarskega mostu vkrcate na ladjico Emonca in odplujete po skrivnostni reki sedmerih imen – Ljubljanici. Plovba vas popelje po poteh antičnega junaka Jazona in argonavtov ter učencem na zabaven način predstavi reko, v kateri prebiva strašni povodni mož. Učenci opazujejo skrivnosti vodnih globin in lepote mostov in rečnih brežin ter ugotovijo, kako so rečna obrežja skozi leta spreminjala svojo podobo – tudi po zaslugi velikega arhitekta Jožeta Plečnika. V preteklosti so ob bregovih Ljubljanice živeli najrazličnejši prebivalci; njihove sledi raziskujejo arheologi in zgodovinarji, o njih in o reki pa še danes krožijo številne legende.


Izkustvena delavnica z ogledom najstarejšega lesenega kolesa na svetu

Veščine iz pradavnine

Učenci odpotujejo 5000 let nazaj v preteklost, v čas koliščarjev, ki so živeli na območju današnjega Ljubljanskega barja. S pomočjo makete in ostankov takratnega orodja in orožja spoznavajo življenje koliščarjev, ki so svoje hiške gradili na kolih na obrobju takratnega jezera. Ogledajo si najstarejše leseno kolo z osjo na svetu in poskušajo ponovno sestaviti njegovo kopijo. Preizkusijo se v različnih koliščarskih spretnostih: streljanju z lokom in obdelavi kamna, predenju niti, tkanju, šivanju s koščenim šilom, uporabi žrmelj, oblikovanju kruhkov in prepoznavanju užitnih zelišč, izdelavi glinenega posodja ter netenju ognja.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Raziskovalni ogled arheološkega parka Zgodnjekrščansko središče z delavnico

Arheopeskovnik s Honorato

Rimljanka Honorata povabi učence med ostaline svoje hiše in jim predstavi, kako je z družino živela v antičnem mestu Emona. Učenci ji pomagajo poiskati izgubljene predmete, skupaj si ogledajo ostanke talnega ogrevanja in bazenčke, v katerih se je umivala njena družina. Rimska matrona otrokom predstavi bogove, v katere so verovali, in opiše, kako so se v času prehoda v monoteizem prvi kristjani v Emoni dali krstiti v še danes lepo ohranjenem krstilnem bazenčku. V delavniškem delu otroci poustvarijo videne mozaike, v peskovnikih pa kot pravi arheologi poiščejo rimske predmete in skušajo ugotoviti, za kaj so jih Rimljani uporabljali.


Interaktivni ogled stalne razstave Ljubljana. Zgodovina. Mesto. z delavnico

Na obisku pri Rimljanki Liviji

Učenci z Rimljanko Livijo raziskujejo ostaline iz rimskega časa, ki so jih arheologi našli v muzejski kleti. Skupaj zakorakajo po emonski cesti, postojijo ob nagrobniku šestletne deklice, povonjajo kruh v rimski gostilni, poiščejo antične posode, prižgejo oljenko. Spoznajo, kaj vse so Rimljani počeli v termah, sedejo na skupno rimsko stranišče, ležejo na triklinij in se posladkajo z rimsko sladico ter med ostanki temeljev palače poiščejo sledi požganega mesta Emona. V ustvarjalnem delu med kramljanjem z Livijo poustvarijo glineno oljenko.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Interaktivno vodstvo po razstavi Ljubljana. Zgodovina. Mesto. z delavnico

Skok v srednji vek

Otroci se podajo 1000 let nazaj v preteklost, v čas nastanka mesta Ljubljana. Spoznavajo življenje srednjeveških prebivalcev, slišijo zgodbe, ki so si jih pripovedovali, otipajo igrače, s katerimi so se igrali, okušajo srednjeveške piškote in vonjajo zelišča, ki so jih uporabljali pri kuhi. Druženje spremljata lutki v podobi viteza Jurija in šuštarja Bruna, ki z dialogi popestrita spoznavanje ljubljanskih srednjeveških prigod. V čevljarski delavnici učenci spoznajo, kako so včasih izdelovali čevlje, sami pa si pod budnim očesom čevljarja Bruna izdelajo vsak svoj mošnjiček za kovančke.


Interaktivno vodstvo po Plečnikovi hiši z gibalno in ustvarjalno delavnico

Plečnik za najmlajše

Učenci se na interaktivni način seznanijo z življenjem arhitekta Jožeta Plečnika in z njegovim domovanjem. Spoznajo, kako je Plečnik risal načrte za nove stavbe – med drugim jih je pripravil tudi za svojo hišo; otroci si jo ogledajo in tako dobijo vpogled v arhitektovo skromno življenje. Sprehodijo se skozi mojstrovo vhodno vežo, kuhinjo, sprejemnico in kopalnico ter preverijo, koliko kotov ima njegova spalnica z delovno sobo. Pokukajo tudi na zimski in zelenjavni vrt, tečejo mimo čebelnjaka in vseskozi opazujejo Plečnikove arhitekturne elemente, ki jih poskušajo poustvariti s svojimi telesi. Na koncu se lotijo še gradnje Plečnikovih zgradb iz lesenih kock.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Interaktivni ogled vrta in Plečnikove hiše

Skrivnosti Plečnikovega vrta

Otroci pokukajo v okrogli stolp Plečnikovega domovanja in poiščejo pripomočke, ki jih je mojster uporabljal pri risanju načrtov. Spoznajo razliko med skico, načrtom in maketo ter poustvarijo tri njegova najznamenitejša ljubljanska dela – knjižnico, tržnico in pokopališče. Raziskujejo vrt, ki je bil Plečniku velik navdih za ustvarjanje. Z uporabo ogledal odkrivajo detajle arhitekture vrta in hkrati urijo svoja čutila. Odžejajo se s Plečnikovim čajem in na vrtu poiščejo zelišča, iz katerih je narejen. Spoznajo še zelenjavni vrt, čebelnjak, različna drevesa in ostanke arhitekturnih elementov, za katere je mojster Plečnik našel nov način uporabe.


Zapojte in zarajajte s škratom Zavijalčkom!
Praznična doživljajsko-ustvarjalna delavnica

Trije decembrski možje

Škrat Zavijalček je v svoji dolgi škratji karieri zavijal darila vsem trem decembrskim dobrim možem, Miklavžu, Božičku in dedku Mrazu, zato zelo dobro pozna zgodbe o raznovrstnih dogodivščinah in doživetjih z njimi – kar iz rokava jih stresa. Učenci na delavnici spoznajo vse tri dobrotnike in se jih naučijo razlikovati med seboj. Podajo se na raziskovanje muzeja in iskanje njihovih značilnih predmetov, napišejo ali narišejo jim pismo in po svoje oblikujejo piškote. Na koncu iz sladkih mandarin ustvarijo enega izmed treh dobrotnikov.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Izkustvena delavnica

Dom nekoč

Kako so opravljale gospodinjska opravila prababice, ko še ni bilo električnih pripomočkov? S čim so si pomagale pri hišnih opravilih? Kje so razlike in kje podobnosti z današnjim časom? Kako so nekoč prali in likali perilo, kako so prišili gumb, kako so zmleli kavo in orehe, kako so pripravili piškote, oželi limono, s čim so očistili čevlje in počistili tla? Odgovore na vsa ta vprašanja bodo učenci dobili s praktičnim preizkušanjem vseh opravil. V družbi gospodinje Magdalene ali njenega moža Janeza se bodo počutili, kot da bi s časovnim strojem odpotovali 70 let nazaj v preteklost.


Vodeni ogled razstave v Galeriji Jakopič z ustvarjalno delavnico

Čarobni fotogram

Na delavnici fotograf učencem predstavi, kaj je fotografija in kako nastane. Ste vedeli, da je za nastanek fotografije najpomembnejša svetloba in da lahko naredite fotografijo tudi brez fotoaparata? Po prikazu enega od takšnih postopkov se učenci še sami preizkusijo v stari ročni tehniki izdelave fotografij – cianotipiji. Iz različnih elementov sestavijo svoj motiv in čarovnija svetlobe se lahko začne. Po osvetljevanju učenci s pomočjo vode sami fiksirajo ustvarjeno podobo, ki se obarva pred njihovimi očmi. Ustvarjanje fotograma ves čas poteka pod budnim očesom profesionalnega fotografa. Medtem ko se fotografije sušijo, otroci prek različnih nalog, ugank in gibalnih vaj spoznajo aktualno razstavo.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Vodeni ogled razstave z ustvarjalno delavnico v Galeriji Jakopič

Pleksimanija

Na delavnici otroci pri slikanju barvne plasti nanašajo na hrbtno stran pleksi stekla, tako da barve druga drugo prekrivajo. Ko nastalo čarovnijo pogledajo z druge, prave strani, šele ugledajo pravo sliko. Ob ustvarjanju se naučijo osnov mešanja barv in ugotovijo, da se je pri slikanju na pleksi steklo treba ustaviti in razmisliti o poteku dela, da dobimo želeno podobo. Lahko pa se prepustijo domišljiji in igri naključnega prelivanja barv. Ob strokovnem vodenju z inovativno tehniko ustvarijo svojo pisano priponko in izdelek odnesejo s seboj.


Vodeni ogled razstave z ustvarjalno delavnico

NOVO! Kip kip hura

V sodelovanju z umetnikom se pripravlja nova, kiparsko obarvana ustvarjalna delavnica, ki bo otrokom približala delo kiparjev, materiale, ki jih uporabljajo pri ustvarjanju, in načine, kako jih oblikujejo. Uporabljeni so inovativni sodobni pristopi v kiparstvu, ki otrokom omogočajo osebno in zanimivo izkušnjo.

© Andrej Peunik/MGML


© Andrej Peunik/MGML

Vodeni ogled razstave z ustvarjalno delavnico v Mestni galeriji Ljubljana

ANIM-AkCIJA!

Otroci se po ogledu aktualne razstave na delavnici animiranja naučijo, kako nastane animirani film in kakšne vrste animacije poznamo. Nato skočijo v akcijo še sami in se v družbi strokovnjaka preizkusijo v tehniki stop-motion (slika za sliko). Spoznajo, da je za nastanek animiranega filma potrebnega veliko dela, medsebojnega dogovarjanja in sodelovanja. A trud je poplačan, navdušenja nad končnim izdelkom pa nikoli ne manjka.