Razstave
Mednarodno uveljavljenemu in večkrat nagrajenemu italijanskemu fotoreporterju Paolu Pellegrinu, članu priznane agencije Magnum Photos, se bomo poklonili v sklopu razstav, posvečenih nepogrešljivim avtorjem našega časa. Pellegrin skozi fotografijo osvetljuje globalne konflikte, okoljske katastrofe in zgodbe marginaliziranih ljudi.
Arhitekturna zapuščina je dinamična entiteta, ki se nenehno spreminja. Ne spreminjajo se le stavbe, temveč tudi arhivski materiali, ki se sporadično pojavljajo v različnih institucijah ali celo na nepričakovanih mestih; včasih 'manjkajoče dele' najdemo tudi na varovanih policah javnih arhivov.
Arheologi so med raziskavami ob SNG Drama Ljubljana v letih 2023 in 2024 odkrili izjemno dobro ohranjene ostaline rimske kolonije Emone. Na razstavi v Zakladnici sta tokrat prvič predstavljena dva mozaika in odlomek oljenke z upodobitvijo gledališke maske, motivom, ki simbolno povezuje življenje v Emoni z gledališčem Drama.
Grafični bienale Ljubljana, ki v letu 2025 praznuje 70-letnico, v Mestni galeriji Ljubljana kot enem od prizorišč osrednjega razstavnega programa napoveduje svojo 36. ponovitev, ki nastaja pod umetniškim vodstvom priznane kuratorke, predavateljice in raziskovalke Chus Martínez.
Osrednja razstava Festivala Svetlobna gverila je eden najbolj obiskanih razstavnih projektov Galerije Vžigalica. Že 19. edicija festivala s serijo svetlobnih postavitev na temo Motnje zavzema površine v neposredni okolici naše galerije ter druge lokacije po Ljubljani. Posebej za razstavo v Vžigalici so svetlobne instalacije ustvarili Antti Kulmala, Ida Hiršenfelder, Nika Erjavec, ::vtol:: in Laura Adel.
Po uspešni predstavitvi v Plečnikovi hiši se razstava 'Rezbarski mojster Maks Bergant in Plečnik: čar lesa' seli v Kamnik – mesto, kjer je Bergant preživel večino svojega ustvarjalnega življenja. Gostovanje v Medobčinskem muzeju Kamnik na gradu Zaprice je poklon lokalnemu umetniku in obenem priložnost, da si obiskovalci ogledajo dragoceno dediščino, ki se je rodila v Kamniku, a prerasla lokalne okvire.
Spoznajte rimsko preteklosti našega mesta v Arheoparku Emona!
Ivan Cankar, slovenski pisatelj, dramatik in esejist, ki se je leta 1876 rodil na Vrhniki, je kar nekaj let svojega življenja preživel v Ljubljani. Ko se je z Dunaja vrnil v Ljubljano, je svoj dom našel na Rožniku, ki je danes del krajinskega parka Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib.
Razstava, s katero obeležujemo 80. obletnico konca 2. svetovne vojne, predstavlja ključne dogodke v Ljubljani med okupacijo. Izpostavlja vsakdanje življenje prebivalcev med vojno, njihove osebne odločitve, nasilje okupatorja in organiziran odpor. Skozi zgodbe posameznikov razkriva težke dileme, s katerimi so se soočali v najtežjih časih, in obiskovalce spodbudila k razmislek o miru, vojni ter kulturi nenasilja – temah, ki ostajajo aktualne še danes.
Razstava predstavlja freske slikarja Josefa Mayrja, ki so jih leta 1947 sneli z ruševin dvorca Križ pri Komendi. Postavitev obiskovalca popelje v poustvarjeno podobo salona, v kasnejši literaturi imenovanega biljardna soba, ki so ga krasile Mayrjeve freske.
Nekdanji dom znamenitega ljubljanskega župana Ivana Hribarja v Rožni dolini nudi vpogled v življenje slovenske meščanske družine z začetka 20. stoletja.
Spoznajte zgodovino Ljubljane, njen pomemben geostrateški položaj ter izjemne dogodke od prazgodovine do 20. stoletja. Ob prelomnicah, cesarjih in kraljih ter predsednikih, se na razstavi srečajte tudi z vsakdanjim življenjem v mestu in običajnimi ljudmi, ki so v mestu bivali in v njem pustili svoj pečat.
Oglejte si hišo, kjer je arhitekt Jože Plečnik (1872–1957) živel in ustvarjal od leta 1921 do svoje smrti in kjer se je porajala Plečnikova Ljubljana. Oglejte si stalno razstavo Plečnik o arhitektovem življenju in delu, vedno zanimive občasne razstave o njegovem ustvarjanju in Plečnikovo originalno ohranjeno domovanje, edinstven biser slovenske arhitekture.
Vstopite v hišo, kjer se je porajala Plečnikova Ljubljana!
Ob 45 letnici razstave Od skice do lutke, ki jo Bežigrajska galerija 1 pripravlja v sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana, predstavlja dela Silvana Omerzuja – ustvarjalca risb, lutk, likovnih zasnov ter scenografa in režiserja lutkovnih predstav: Rotraut Susanne Berner, Saša Eržen: Karelčkove zgodbice; Carlo Collodi: Ostržek; Jan Zakonjšek: Hudič in pastir.
Preučevanje kamnin iz obdobja umetnosti in arhitekture antike in baroka.
Razstava Na liniji bega – Možnim svetovom naproti je avtorski projekt kustosinj Muzeja sodobne umetnosti Črne Gore Teodore Nikčević in Anje Marković, v katerem sta si prizadevali izbrati dela 15 črnogorskih umetnikov mlajše in srednje generacije v koherentnen in reprezentativen skupek novih pogledov na določene sodobne, a prav tako večne dileme in probleme v njihovi družbi. Novi kuratorski pristop izhaja iz v lanskem letu realizirane razstave Žive slike, ki je bila del širšega projekta Muzeja sodobne umetnosti Črne Gore z naslovom Črna Gora danes.
Z izbranimi fotodokumenti in predmeti bo razstava oživila čas, ko je v Ljubljani z risankami, reklamami in filmom zaživel ves svet.
Stane Jagodič, mojster satire, likovnega raziskovanja in pionir družbeno angažirane umetnosti v Sloveniji, s pregledno razstavo predstavlja svojo bogato ustvarjalno pot od 70. let 20. stoletja do danes. Jagodič obravnava ključne družbene teme, kot so ekologija, antimilitarizem in družbena pravičnost, in spada med najpomembnejše slovenske umetnike na področju družbeno angažirane umetnosti ter številnih eksperimentalnih tehnik od rentgenske (ang. X-ray art) do poštne umetnosti (ang. mail art). Razstava v sodelovanju z Galerijo Photon iz Ljubljane ponuja novo razbiranje umetnikovega prispevka k slovenski sodobni umetnosti.
Za konec leta 2025 napovedujemo retrospektivni pogled v več kot 60-letno kariero priznanega japonskega umetnika Yoshia Nakajime. V zgodovinsko-umetnostnem kontekstu je bil Nakajima med prvimi umetniki, delujočimi na področju performansa in happeningov iz legendarne tokijske avantgardne scene 60. let minulega stoletja.
V Galeriji Jakopič bomo leto zaokrožili z razstavo izbranih posameznikov, ki so bili od leta 2017 del študijske skupine Od blizu: Fotografija kot način videnja sveta.