Jasna Hribernik: (Post)produkcija in Nataša Prosenc Stearns: Nočni izvir, Vodnjak želja
V okviru arhiva video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA vztrajno pripravljamo tematske in študijske razstave – v letih 2015/16 je to razmerje med filmom in videom.
Povabili smo dve umetnici in režiserki, Jasno Hribernik in Natašo Prosenc Stearns, ki že dolgo ustvarjata med filmom in likovno ustvarjalnostjo. Obema je skupno preizkušanje meja ustaljenih, velikokrat zastarelih pravil tako filmskega kot umetniškega jezika. Razstava je umetnicama ponudila priložnost za dialog, ki se je stekel v dve video instalaciji, predstavljeni vsaka v svojem krilu galerije. V vmesnem prostoru pa so razstavljena video dela, ki iščejo nove narativne strategije – migrating frame.
Video (filmska) instalacija Jasne Hribernik (Post)produkcija je nastala skozi osebno izkušnjo režiserke celovečernega filma, ki je sicer posnet, vendar je zaradi pravdnih razlogov "obtičal" v poprodukciji. Instalacija je zgodba odsotnega materiala, tistega, ki ga v celovečernem filmu ni. Je odpadni filmski material – tisti, ki je še vedno zavezan avtorstvu, ne pa tudi pravu ... Je nevidno/vidni del ideje oz. dela, je dodatni materializirani simulaker odsotnega originala. Z zamenjavo mest prevzame simulaker vlogo originala in je kot tak sposoben predstaviti "nevidno" osnovno idejo (celovečernega filma) kot novo umetniško delo.
"V medijski jeseni slavimo odsotnost. Iznajdba fotografije je razkrila, da ima slikarstvo tolikšen čar, ker se resničnost ne pojavi na platnu. Introdukcija filma nam je razkrila, da fotografija črpa njeno lepoto iz odsotnosti gibanja. Zvočni film je pokazal, da smo se nememu filmu čudili, ker ni dal od sebe nobenega zvoka. In barvni filmarji so bili vodilni možgani za estetiko 'film noir' ..." (BILWET, Medijski arhiv. Ljubljana: ŠOU, Študentska založba, 1999, str. 131. Bilwet je skupinski psevdonim.)
Videa Nočni izvir in Vodnjak želja Nataše Prosenc Stearns prikazujeta podobe zunanjosti in notranjosti človeškega telesa, ki so prežete z bolečino in užitkom, nekje med realnim in imaginarnim. Za na videz naravnimi zakonitostmi in barvnimi odbleski se postopoma odigrajo transformacije, ki s pomočjo različnih montažnih postopkov postavijo nežive elemente in telesne organe v razmerje nove vzajemnosti. Dve polabstrahirani srčni mišici utripata v sinhronem ritmu vodne kaplje. Gomila se spremeni v odprta usta. Razjedanje podobe in kipenje moči nas s svojim ritmom in senzualnostjo zapeljujeta in sprožata erotične asociacije. Nočni izvir in Vodnjak želja sta bila premierno predstavljena na razstavi We Must Risk Delight: Twenty Artists from Los Angeles, ki jo je organiziral bardoLA v okviru 56. beneškega bienala.
Jasna Hribernik je filmska režiserka in ustvarjalka videofilmov, video instalacij in drugih večpredstavnostnih del.
Nataša Prosenc Stearns je režiserka in video umetnica, ki se ukvarja s širokim spektrom produkcije in prezentacije gibljivih slik, od scenaristike preko snemanja in montaže, do prostorskih instalacij in video objektov.
Kolofon
Produkcija: Zavod SCCA-Ljubljana
Kustosinja: Barbara Borčić
Koordinacija: Dušan Dovč, Mihael Kelemina
Spletna podpora: Vesna Bukovec
Razstavo sta omogočila: Mestna občina Ljubljana, Lestra d. o. o. / Center projekcije
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.