93. ADC
Medtem ko je organizacija Art Directors Club že zaključila z razpisom nagrade za bero kreativnih rešitev na področju oglaševanja, celostne podobe, oblikovanja, animacije, fotografije, ilustracije in interaktivnega oblikovanja za leto 2015, po svetu še vedno potuje razstava 93. ADC, ki predstavlja lanske dobitnike zlatih in srebrnih nagrad in se bo že petič po vrsti ustavila tudi v ljubljanski Galeriji Vžigalica.
Mednarodna žirija je v letu 2014 zmagovalnim projektom podelila zlate in srebrne nagrade, prav ti pa so predstavljeni na razstavi v Galeriji Vžigalica. Med njimi smo nekaj oblikovalskih in oglaševalskih akcij videli tudi v Sloveniji: kar nekaj nagrad (za oglaševanje in interaktivnost) je prejel viralni spletni oglas The Epic Split, ki ga je agencija Forsman & Bodenfors pripravila za Volvo Trucks. V oglasu nekdanji junak akcijskih filmov Jean-Claude Van Damme med dvema tovornjakoma znamke Volvo naredi popolno moško špago ter tako dokaže stabilnost in natančnost dinamičnega krmiljenja tovornjakov Volvo. Dve nagradi na področju oglaševanja je prejel naročnik Old Spice, enega od oglasov Momsong ali Mamina pesem (oglaševalske agencije MJZ) pa smo videli tudi pri nas. V treh različicah oglasa, ki se z veliko mero duhovitosti dotika fenomena "maminih sinčkov", se mame pritožujejo, kako je izbrana znamka dišav za moške njihove sinove preobrazila v prave moške, ki se jim ženske ne morejo več upreti. Med prejemniki zlatih nagrad so tudi družbeno odgovorne akcije: fundacija Mimi je tako na primer prejela nagrado za projekt If Only for a Second (Ko bi le za trenutek; oglaševalska agencija Leo Burnett France), s katerim so bolnikom, ki so zboleli za rakom, v boju s težko boleznijo poskusili pričarati vsaj en trenutek brezskrbnosti in veselja. Udeležencem so povedali, da bodo sodelovali v stilski preobrazbi, katerega poteka pa sami ne bodo spremljali. Ko so se na koncu pogledali v ogledalo, so fotografi ujeli v objektiv njihovo presenečenje in veselje. Nastala je dobro obiskana razstava fotografij in prodajni katalog.
Art Directors Club je svetovno združenje kreativcev, vodilnih na področju vizualnih komunikacij. Člani kluba ADC delijo vizijo ustanovitelja kluba Louisa Pedlarja, ki je leta 1920 med seboj povezal kolege, delujoče na področju oglaševanja, da bi okrepili sloves svoje stroke in razsojali o oglaševanju kot področju umetnosti po vnaprej določenih standardih. Člani združenja ADC imajo tako še po devetdesetih letih Pedlarjeva izhodišča za izziv pri oblikovanju programov, ki povezujejo, izzivajo in spodbujajo kreativne posameznike širom sveta na področju oglaševanja, oblikovanja in interaktivnih medijev. Vsako leto poleg nagrad ADC podeljujejo tudi nagrado Young Guns, ki mlajši generaciji kreativcev (do 30 let z vsaj dvema letoma profesionalnih izkušenj) daje spodbudo ter jim omogoča napredovanje in razvoj na njihovi profesionalni poti.
Kolofon
Producenta razstave: Oblikovalski Center, AmCham - Ameriška gospodarska zbornica v Sloveniji
Koprodukcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
Projekt sta omogočila: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.