Boštjan Čadež - Fšk: Line Rider
Razstava predstavlja zgodbo spletne igre Line Rider – simulacije sankača, ki se spušča po strminah – s katero je Boštjan Čadež - Fšk ustvaril globalni fenomen.
"To je projekt, ki sem ga naredil za pouk ilustracije. Ni igra, je igrača, v tem smislu, da ni ne določenega cilja, ki bi ga bilo treba doseči, in ne rezultata."
—Boštjan Čadež - Fšk, DeviantART, 2006
Avtor spletne igre Line Rider Boštjan Čadež - Fšk je leta 2006 kot študent tretjega letnika industrijskega oblikovanja na forumu DeviantART objavil svojo šolsko nalogo, ki je čez noč postala globalni fenomen. Preprosti otroški risbi zimske sankaške radosti je domiselno dodal težnost in linijo proge, ki jo igralec z miško nariše sam, nato pa opazuje, kaj se dogaja s klancu prepuščenim sankačem. Morda se skrivnost viralnosti Line Riderja skriva v uresničenih otroških sanjah o oživitvi sličice in v odgovoru na vprašanje, kam v praznino na koncu črte bi lahko padel možicelj iz risanke La linea Osvalda Cavandolija.
Za navidezno preprostostjo se skrivata temeljit premislek in dolgotrajno predano programiranje, zaradi česar je spletna igrača postala učni pripomoček in predmet strokovnih besedil o fizikalnih pojavih in težnosti; sledila sta takojšnje kopiranje v različne verzije računalniških iger in raziskovanje tehničnih spretnosti (quirkanje), predvsem pa se je njen potencial izrazil v umetniškem ustvarjanju z Line Riderjem kot risalnim in animacijskim orodjem. Boštjan Čadež - Fšk, obetavni multimedijski umetnik, je za interaktivno računalniško igračo, oblikovano pod mentorstvom profesorja Zdravka Papiča, že leta 2007 na srečanju razvijalcev računalniških iger (GDC – Game Developers Conference) v San Franciscu prejel prestižno nagrado za inovacijo. Pravice za igro je odkupilo podjetje InXile Entertainment.
Zgodba Line Riderja je globalna in ima po trinajstih letih še vedno aktivne igralce, kreativce, umetniške in igralne skupnosti, ki vlagajo neskončne ure dela v umetelne animacije, predvsem v umetniške in glasbene videospote z milijoni ogledov na družbenih omrežjih; med njimi sta za zdaj najbolj znana Techdawg z delom Make Believe na umetniškem in DoodleChaos z videospotom Mountain King na glasbenem video področju.
Je smiselno spletno igračo oz. računalniški program predstaviti v beli kocki galerije, ko ima očitno že povsem smiselno mesto in pozornost v digitalnem prostoru, in kako zastaviti razstavo, da bo za kritično publiko »Line Rider entuziastov« v digitalnem svetu vseeno zanimiva? Pri razstavi smo se naslonili na igrivost, ki jo je Boštjan Čadež - Fšk izpostavil že v komentarju ob izvorni verziji Line Riderja. Glede na umetniški status galerije je pomembno, da predstavimo potencialne umetniške dosežke, organizacija pa je priložnost za refleksijo že ustvarjenega in spodbuda za svežo produkcijo.
Galerija Vžigalica izpostavlja avtorja Boštjana Čadeža - Fška trinajst let po izstrelitvi Line Riderja v splet, in sicer z variacijami igre skozi čas, predstavlja pa tudi najboljše video dosežke po izboru Bena Harveyja (Rabid Squirrel), multimedijskega umetnika, oblikovalca, producenta, arhivista, kritika in administratorja skupnosti umetnikov Line Riderja. Razstava je zasnovana tudi kot interaktivna tematska igralnica, za katero je umetnik na novo ustvaril beta verzijo Plane Riderja, ki bo ob tej priložnosti premierno predstavljena. Dvodimenzionalnemu »jahalcu črte« je Boštjan Čadež - FŠK tokrat dodal še tretjo dimenzijo. V virtualni krajini se s pomočjo VR-očal rišejo sankaška proga in klančine, po katerih se driča sankač Bosh – in še verjetneje pada v globino kot s črte, nova dimenzija pa ponovno ponuja odprt peskovnik, tokrat za še neslutene skulpturalne in arhitekturne izzive v navidezni resničnosti.
—Jani Pirnat
www.linerider.com
www.bostjancadez.art/sl/LineRider
Boštjan Čadež - Fšk (Ljubljana, 1979) je študiral industrijsko oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. V zadnjih letih se kot intermedijski umetnik osredotoča predvsem na področje računalniške, v realnem času generirane in generativne grafike ter robotike, ki jih predstavlja v obliki performansov ter instalacij. Za svoja dela na področju oblikovalskih oziroma programerskih inovacij je prejel več uglednih nagrad in priznanj. V preteklosti je deloval tudi na področjih grafitov, ulične umetnosti in VJ-anja. Leta 2013 je prejel nagrado Zlata ptica v kategoriji intermedijske umetnosti.
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
Kurator: Jani Pirnat
Umetnik: Boštjan Čadež - Fšk
Razstavo je omogočila: Mestna občina Ljubljana
Zahvala: Velika planina
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.
Gradivo za medije
Novice
V Muzeju in galerijah mesta Ljubljane se pridružujemo tednu odprtih vrat v okviru Meseca kulture ŠOU Ljubljana. Študente vabimo, da nas brezplačno obiščete od torka, 12. marca, pa vse do nedelje, 17. marca.