"Sliko obubožanega pesnika iz muzeja odnesel k imigrantom"
"Presenečenje je serija klasičnih fotografskih portretov temnopoltih brezdomcev v New Yorku iz 90. let, kjer je avtor z veliko senzibilnostjo v maniri uradnega portreta ovekovečil podobe družbenih in ekonomskih obrobnežev. Sprehod skozi razstavo tako razkrije najdoslednejše izmed Ulayevih tematskih poudarkov, kot je preizkušanje meja sprejemljivosti družbenih kodov in nenehen vpogled v najrazličnejša obrobja."
![None](/media/news/2017/07/21/gallery_ulay.foto.jpg)
"Postavitev dinamično vijuga med artefakti, dokumentacijo minljivih del in medijskimi odzivi. Pogosto namreč ni smiselno ločevati med samo akcijo in odzivi nanjo, saj je oboje sestavni element številnih del. V poslednji sobi drugega nadstropja je tako predstavljena ena njegovih najmočnejših akcij There is a Criminal Touch to Art (1976), ko je iz Nove narodne galerije v Berlinu odtujil dragoceno slikarijo Carla Spitzwega, ki prikazuje obubožanega pesnika v skromni kamri, in jo prenesel v stanovanje turških imigrantskih delavcev. Slika priča o eksistenčni bitki posameznika, zato je delavsko stanovanje zanjo logičnejši domicil kot meščanski muzej. A delo ne bi bilo uspešno, če ne bi dvignilo nemalo prahu v medijih. To pa je veščina, ki jo je Ulay vselej dobro obvladal." Več si lahko preberete v prispevku Mihe Colnerja za Dnevnik.
V Mestni galeriji Ljubljana je le še do srede, 8. februarja, na ogled Ulayeva razstava z naslovom Jaz drugi.