Vse Bachove suite (2. del)
Cellofest Ljubljana 2022 v atriju Mestnega muzeja
6 Bachovih suit za čelo solo v dveh večerih
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 1 – Maruša Bogataj Turjak
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 3 – Alja Mandič Faganel
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 5 – Kaja Kapuš
Šest Bachovih suit za violončelo solo danes sodi med najbolj izvajana dela, ki so bila kdaj koli napisana za violončelo solo, in železni repertoar violončelistov. Suite je Bach napisal okoli leta 1720. Originalni rokopisi suit žal niso ohranjeni, ohranil pa se je prepis Bachove druge žene Anne Magdalene. Ta prepis ne vsebuje oznak za artikulacijo in lokovanje, kar je bilo v Bachovem času sicer običajno. Od interpreta se je pričakovalo, da bo sam svobodno interpretiral dani notni zapis. Prav zato suite predstavljajo dandanes velik izziv za vsakega violončelista, ki je postavljen pred zahtevno nalogo, kako udejanjiti vse Bachove zamisli. Na dveh zaporednih koncertih bomo tokrat lahko prisluhnili šestim različnim interpretacijam vseh Bachovih suit.
Maruša Bogataj Turjak je študirala pri Milošu Mlejniku na ljubljanski Akademiji za glasbo in na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Münchnu. Od leta 2015 je solo čelistka Simfoničnega orkestra RTV Slovenija. Alja Mandič Faganel je študirala pri Valterju Dešpalju v Zagrebu in Moniki Leskovar v Luganu. Je članica orkestra Slovenske filharmonije ter navdušena komorna glasbenica. Kaja Kapuš je baročni violončelo študirala pri Wernerju Matzkeju na Visoki šoli za glasbo v Trossingenu v Nemčiji in Jaapu ter Lindnu na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem.
Vstopnice: www.eventim.si (15 €/20 €).