Ljubljana
MGML

VHODI / Cikel "Dialogi #3"

Enodnevna intervencija − instalacija v Plečnikovem zimskem vrtu

Umetniški cikel "Dialogi #3" umetnice Snježane Premuš se z najnovejšo intervencijo 'V-HODI' poglobi v Plečnikov zimski vrt, ki ga avtorica dojema kot simbol prehoda, odprtosti in notranjega miru. V sodelovanju z drugimi umetniki je prostor Plečnikove hiše postal izhodišče za poetično refleksijo o domu, telesu in pripadnosti – skozi film, zvok in prostor se razpira intimen dialog z arhitektovo zapuščino. Projekt bo v Plečnikovi hiši zaživel kot enodnevna avdio-vizualna instalacija, ki obiskovalce povabi k premišljevanju o prostoru, ki presega svojo materialnost.

Ponedeljek
12
Maj 2025
Čas: 14:00–21:00
Lokacija: Plečnikova hiša
Odrasli, študenti, seniorji
VHODI / Cikel "Dialogi #3"
© Snježana Premuš

V ciklu "Dialogi", s katerim je ustvarjalka Snježana Premuš pričela leta 2022, avtorica z različnimi umetniki vstopa v intimen in poglobljen raziskovalen odnos/dialog. Skozi vsak "dialog" s sodelavci razpira določeno temo in jo oblikuje v različne formate (predstave, instalacije, publikacije, razstave).

Snježana Premuš je v okviru EU projekta Odprti atelje / Open Atelier "dialog" izvedla v Plečnikovi hiši. Raziskava v letu 2024 ji je omogočila razvoj video materialov, zgodbe in avdio materialov, ki so podlaga za kratek plesni film in razvoj instalacije kot reminiscence na prisotnost v Plečnikovem zimskem vrtu.

Rezultat raziskave je interdisciplinarni projekt V-HODI, ki postavi dogajanje v Plečnikov zimski vrt; tega avtorica razume kot vmesni prostor med kulturnim in naravnim, varnim in svobodnim, formalnim in organskim, minljivim, večnim. Meje, zidovi, okna, vrata so membranske opne, skozi katere lahko gledamo, vstopamo, izstopamo, se povežemo, oddaljimo, se vanje skrijemo ali skoznje podaljšamo. Avtorica izkoristi ta potencial ter v sodelovanju s plesno ustvarjalko Sanjo Nešković Peršin in vizualnim umetnikom Luko Umkom ustvari poetično potovanje v filmu, ki se igra z neoprijemljivim odnosom do prostorov, ki jih ustvarimo in jim sčasoma pripadamo. V umetniški ekipi sta sodelovali tudi glasbenica Ida Hiršenfelder in interdisciplinarna oblikovalka Ajda Tomazin.

Projekt, ki je nastal v koprodukciji Zavoda Federacije in Muzeja in galerij mesta Ljubljane, se zaključuje z enodnevno intervencijo v Plečnikovem zimskem vrtu v obliki avdio-vizualne instalacije, ki nagovarja materialnost in varnost, ki nam nudi "dom" ter razpira njegovo poetično razsežnost kot prostor, za katerega se zdi, da lahko obstaja ločeno od materialnega sveta.


Vstop na dogodek, ki bo potekal v ponedeljek, 12. maja 2025, od 14:00 do 21:00, je prost. Ob 18:00 se bo odvil še voden ogled instalacije.

V času dogodka je muzejski del Plečnikove hiše (originalno ohranjeno Plečnikovo domovanje, stalna in občasna razstava) zaprt.

Snježana Premuš je ena izmed ključnih ustvarjalk na plesnem področju pri nas. Slovenski prostor je zaznamovala s specifičnimi pristopi k telesu in telesni podobi (že od solo predstave Ozvočeno telo vse do Fizičnih manifestacij) ter s konkretnimi ali metafizičnimi prostori možnih soobstajanj, najsi gre za poetično podobo odrskega prostora ali kolektivnih prostorov sobivanja, kjer preizprašuje etična načela in so-odgovornost. V letih 2020−2023 je razvila zadnji del večplastnega raziskovalnega projekta Fizične manifestacije, za katerega je leta 2017 dobila nagrado Ksenije Hribar, in ustvarila uspešne predstave v okviru novega cikla Dialogi (Dotik Tkivo Tkanina) ter ciklov Asimetrija objema in Čas v pogledu. V letih 2019−2021 je bila avtorica v mednarodnem projektu Creative Crossroads (Life Long Burning). Delovanje širi v somatsko plesne raziskave (mednarodna konferenca New York 2023), v plesne in dokumentarne filme (festivali: Maribor, New York, Mehika, 26. FSF 2023). Projekti so združili številne ustvarjalce in strokovnjake z drugih področij, javnost ter partnerje in organizacije, referenčne festivale: Ufer studios Berlin, Impulstanz Festival Dunaj, Workshop foundation Budimpešta, SMEEL, MGML, LGM, Borštnikovo srečanje, Cofestival, Impulstanz Dunaj itd.

Sanja Nešković Peršin je umetnica, koreografinja in performerka. Po končanem šolanju na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani je nadaljevala s študijem baleta na baletni šoli Rosella Hightower v Franciji. Kot dobitnica mednarodnih štipendij se je izpopolnjevala na različnih plesnih in baletnih delavnicah na Dunaju in v New Yorku. Zaposlena je bila kot baletna solistka v SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je delala kot koreografinja ter med leti 2014 in 2019 kot umetniška vodja baleta. Sodelovala je pri številnih gledaliških in plesnih predstavah sodobne domače in tuje produkcije. Z avtorskimi projekti je gostovala na domačih in tujih festivalih. Leta 2019 je prejela Župančičevo nagrado Mestne občine Ljubljane za izjemne stvaritve na področju umetnosti in kulture. V najnovejših projektih skozi refleksijo intimnega prostora in časa raziskuje in prepleta elemente performativne in vizualne umetnosti.

Luka Umek je leta 2008 diplomiral na oddelku za oblikovanje na ALUO v Ljubljani. Kot član studia Komposter ali kot samostojni vizualni umetnik sodeluje v različnih sodobnih plesnih in gledaliških predstavah ter koncertnih spektaklih. Sodeloval je s številnimi priznanimi umetniki, umetniškimi skupinami in umetniškimi institucijami. Je član glasbene skupine Laibach, traavik.info ter solistične zasedbe za sodobno in eksperimentalno vokalno glasbo PHØNIX16. Med ostale pomembne reference šteje delo s sodobno plesalko Snježano Premuš, En-Knap, sonorično gledališče Hanne Preuss, dvakratno produkcijo vizualije za proslavo ob dnevu samostojnosti in 100-letnico Univerze v Ljubljani. V študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023 je kot gostujoči profesor predaval temo gibljive grafike na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.

beepblip [Ida Hiršenfelder] je zvočna umetnica in arhivistka. Z uporabo analogne elektronike, naredi-sama modularnih sintetizatorjev zvoka in drugimi prijemi komponira potopitvene psihogeografske zvočne krajine. Zanimajo jo bioakustika, eksperimentalna in mikrotonalna glasba. Bila je članica zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra (2011–2017), s katerim je nastopala na več kot 30 koncertih na mednarodnih dogodkih za intermedijsko umetnost. Je članica Jata C (v produkciji Zavoda Cona) in CENSE (Centralno evropske mreže za zvočno ekologijo). Njena samostojna albuma Noise for Strings, Vol. 1 (2019) in Noise for Strings, Vol. 2 (2020) sta izšla pri založbi Kamizdat. Na Koninklijk Conservatorium v Haagu je zaključila magisterij sonologije. https://beepblip.org/

Mag. Ajda Tomazin je leta 2005 zaključila umetniško gimnazijo za sodobni ples na SVŠGL, leta 2011 pa je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani diplomirala pri mag. Tanji Pak in mag. Milanu Eriču. Leta 2010 je eno leto vzporedno študirala filmsko in televizijsko montažo na AGRFT, leta 2014 pa na Inštitutu za aplikativne gledališke znanosti na Univerzi v Giessnu v Nemčiji zaključila magistrski študij koreografije in performansa pri prof. dr. Bojani Kunst. Več let je sodelovala kot koreografinja v Schauspiel Frankfurt. Kot interdisciplinarna ustvarjalka sodobnih umetnosti – oblikovalka in koreografinja – je samozaposlena v kulturi. Za scenografsko delo na področju sodobne plesne umetnosti je leta 2019 prejela nagrado Ksenje Hribar.

Ned
25
Jan 2026
Voden ogled
Plečnikova hiša • Odrasli, študenti, seniorji

Ostanite z nami v stiku!

Bodite obveščeni o razstavah in dogodkih, ki jih pripravljamo v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane.

Prijavite se