Tugo Šušnik
Zdi se, da Tugo Šušnik ne bi mogel radikalneje in z več samoironije opredeliti svojega štiriinštiridesetletnega javnega umetniškega delovanja, kot je to storil z izbranim, metaforičnim naslovom svoje pregledne razstave, ki jo pooseblja slovita figura Kvazimoda iz Hugojevega romana Notredamski zvonar.
Pri formuliranju svojih slikarskih postopkov je Šušnik, dosledno zavezan ideji svobode, pogumno vstopal v polje sodobne likovne umetnosti in vzpostavljal lastne, izvirne konceptualne mehanizme odslikavanja problematizirane tematike.
Tugo Šušnik je že v času študija na ljubljanski ALU veljal za pretanjenega poznavalca tokov, smeri in gibanj v evropski in ameriški likovni tvornosti. Še posebej blizu mu je bil ameriški abstraktni ekspresionizem, s katerim se je seznanil med bivanjem in šolanjem v Londonu in New Yorku, ter pozneje – po opravljeni specialki v Ljubljani – še v času magistrskega študija na newyorški šoli Pratt Institute. Zato ni naključje, da je že v 70-ih letih prejšnjega stoletja kritično analiziral modernistično slikarstvo, ga »kvazimodernistično« dograjeval v procesu reorganizacije slikovnega polja in se nato od njega postopoma odklonil v postmoderno izkušnjo, med drugim v postopke vključevanja gledalčevega pogleda v podobo. To je dosegel bodisi s svojo multiinterpretativno sinkretistično risbo, bodisi z variacijami ekspresivnih do tonsko umirjenih barvnih nanosov, ali pa z oblikovanimi platni in najnovejšimi deli – svetlobnimi telesi – t. i. elektrografikami, oziroma slikami z integriranim virom svetlobe.
Strokovna javnost je Šušnika, dobitnika vseh naših najuglednejših nagrad in priznanj, ki velja tudi za izvrstnega scenografa slovenskega avantgardnega gledališča, opazila že zgodaj. Njegovo delo je vključila v domala vse najpomembnejše izbrane preglede sodobne slovenske in nekdanje jugoslovanske umetnosti ter tudi v nacionalne zbirke, od katerih velja omeniti vsaj retrospektivni prerez Šušnikovega dela v Moderni galeriji Ljubljana in sodelovanje na Bienalu v Sao Paulu z deli po izboru tujega selektorja.
Tokratno razstavo smo zasnovali na način, ki morda pri postavitvah preglednega značaja ni povsem v navadi. Tako zaradi velikosti formatov slik kot tudi zaradi omejene velikosti galerije smo namreč izpustili številna umetnikova ključna in dobro poznana dela, ki so bila že večkrat vključena v tematske in problemsko zamejene predstavitve, ter smo se osredotočili na njegova manj znana, manjkrat videna ali prvič prikazana dela iz zasebnih in javnih zbirk.
Razstava Tuga Šušnika je po zaključku v Mestni galeriji Ljubljana nadaljevala pot v Galerijo mesta Ptuj, kjer so jo v novem, večjem galerijskem prostoru nadgradili z deli iz stalne zbirke MGML, Galerije Wquurna in umetnikovega ateljeja. Vsem lastnikom izposojenih del se iskreno zahvaljujemo za naklonjenost in razumevanje pri pripravi razstave.
Zdi se, da Tugo Šušnik ne bi mogel radikalneje in z več samoironije opredeliti svojega štiriinštiridesetletnega javnega umetniškega delovanja, kot je to storil z izbranim, metaforičnim naslovom svoje pregledne razstave, ...
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta LjubljaneKustosinja: Mateja PodlesnikUmetnik: Tugo ŠušnikBesedilo: Mateja PodlesnikOblikovanje: Ajdin BašićFotograf: Andrej Peunik / MGMLTehnična izvedba: Tehnična služba MGMLProjekt so omogočili: Mestna občina Ljubljana, oddelek za kulturo
Lokacija
Mestni trg 5
1000 Ljubljana
Splošne informacije:
T 01 24 11 785
E mestna.galerija@mgml.si
Rezervacije pedagoških terminov:
T 01 24 12 506
E prijava@mgml.si
Odnosi z javnostmi:
T 041 669 599
E mateja.dimnik@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 11:00–19:00
ponedeljki: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 11:00–14:00
Vstopnice
Vstop prost.
Skupine z več kot 10 obiskovalci prosimo, da najavite svoj obisk na: pedagoska.mestnagalerija@mgml.si
Zaradi specifike razstave je namreč omejitev števila obiskovalcev v posameznih prostorih.
Mestna galerija Ljubljana je psom dostopna galerija.