Bojan Gorenec
Pregledna razstava slikarja in grafika v Mestni galeriji Ljubljana bo po prvem prikazu Gorenčevega dela v Moderni galeriji leta 1990 (Slikarstvo 1982–1990) eden od njegovih večjih razstavnih projektov, ki bo v katalogu pospremljen z njegovim teoretskim prispevkom o statusu slikarstva danes ter študijo dr. Tomislava Vignjevića.
Bojan Gorenec (rojen leta 1956 v Ljubljani) je študiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, od leta 1996 pa na njej deluje kot profesor za slikanje in risanje (opravljal je tudi funkcijo dekana). Je izreden analitik in poglobljen preučevalec in ustvarjalec umetniških del ter prejemnik številnih nagrad. Poleg slikarstva se ukvarja z umetnostno teorijo in filozofijo umetnosti. Njegov prispevek k fenomenološki teoriji vizualne percepcije in hkratno raziskovanje ter preverjanje perceptivnih procesov v lastni slikarski praksi so pomembno zaznamovali likovno produkcijo osemdesetih let 20. stoletja. Zato ni naključje, da je postal eden najbolj prepoznavnih umetnikov svoje generacije in se je že leta 1990 predstavil s pregledno razstavo v Moderni galeriji v Ljubljani.
Razstava v Mestni galeriji sodi po tem prvem večjem preglednem prikazu Gorenčevega dela med obsežnejše prereze njegovega ustvarjalnega opusa, ki bo v razstavnem katalogu pospremljen s študijo dr. Tomislava Vignjevića, dolgoletnega ocenjevalca njegovega dela, in umetnikovim teoretskim prispevkom o položaju slikarstva danes.
Naslov razstave "Kako slike prihajajo" se nanaša na njegovo zgodnejše ustvarjanje, na čas samostojne razstave z enakim naslovom v Galeriji ŠKUC leta 1982, saj je bil tudi nadaljnji potek njegovega ustvarjanja utemeljen na refleksiji in obravnavanju medija, njegovih izraznih možnosti in specifik slike v času, nasičenem s podobami, ter vprašanju vznika podobe. Obrat k tematizaciji figure in sistemov reprezentacije, kakršni so se zvrstili v slikarstvu novega veka, ter nato k refleksiji medijske posredovanosti sveta se je v Gorenčevem slikarstvu izvršil na začetku devetdesetih let 20. stoletja. Slika postane prizorišče soočenja, prepletanja in dopolnjevanja različnih sistemov upodabljanja, sozvočje ali nasprotje več reprezentativnih možnosti podobe ter prostorskih zasnov. Slikar prežema gledalca s celovito vizualno kompleksnostjo podob, bodisi kanoničnih umetnin preteklosti, bodisi fragmentov vizualnosti v sodobnem, z ikoničnim obratom določenem svetu.
Pregledna razstava slikarja in grafika v Mestni galeriji Ljubljana je bila po prvem prikazu Gorenčevega dela v Moderni galeriji leta 1990 (Slikarstvo 1982–1990) eden od njegovih večjih razstavnih projektov, v ...
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta LjubljaneKustosinja: Mateja PodlesnikUmetnik: Bojan GorenecBesedilo: Mateja PodlesnikOblikovanje: Ajdin BašićFotografije postavitve: Matevž Paternoster / MGMLTehnična izvedba: Tehnična služba MGMLProjekt so omogočili: Mestna občina Ljubljana, oddelek za kulturo
Lokacija
Mestni trg 5
1000 Ljubljana
Splošne informacije:
T 01 24 11 785
E mestna.galerija@mgml.si
Rezervacije pedagoških terminov:
T 01 24 12 506
E prijava@mgml.si
Odnosi z javnostmi:
T 041 669 599
E mateja.dimnik@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 11:00–19:00
ponedeljki: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 11:00–14:00
Vstopnice
Vstop prost.
Skupine z več kot 10 obiskovalci prosimo, da najavite svoj obisk na: pedagoska.mestnagalerija@mgml.si
Zaradi specifike razstave je namreč omejitev števila obiskovalcev v posameznih prostorih.
Mestna galerija Ljubljana je psom dostopna galerija.
Novice
Znani so prejemniki najvišjih slovenskih nagrad na področju likovnega izražanja, ki jih podeljujejo v času okrog 12. aprila, rojstnega datuma Riharda Jakopiča, po katerem tradicionalno nosi ime. Letošnji prejemnik Jakopičeve nagrade je Bojan Gorenec, ki je pred kratkem v Mestni galeriji Ljubljana gostoval z razstavo "Kako slike prihajajo (slikarstvo 1979–2014)".
"Gorenec je slikar, ki je v preteklih treh in pol dekadah kot ustvarjalec, pedagog in teoretik globoko zaznamoval domače umetnostno prizorišče in odločujoče vplival na številne generacije sodobnih slikarjev," v kritiki pregledne razstave Kako slike prihajajo Bojana Gorenca za časopis Dnevnik piše Miha Colner. Kritik Vladimir P. Štefanec pa v Pogledih ocenjuje, da so Gorenčeve slike "odprte kode".