Marjan Gumilar
Pri konceptualni zasnovi pregleda slikarstva Marjana Gumilarja smo se osredotočili na problematiziranje in tematiziranje enega od njegovih bistvenih konstitutivnih elementov, korelata v procesu gradnje slikovnega polja – pojma reza kot funkcijskega predpogoja montaže v različnih legah in likovnih relacijah, ki je bil izhodiščno vpet že v njegove zgodnje kolaže in je postal integralna metoda dela njegovih novih vizualizacij.
Zavržene cunje, platno, tekstil, osebne predmete, preoblikovane v estetsko snov, je zdaj v umetnikovih zadnjih montažah, slikah-objektih nadomestil nov material, transparentna in strukturno neobstojna folija iz polivinila. Umetnik kose materiala in njihove ostanke reže, spenja, lepi ali jih pušča v fragmentih in kroji subtilne krhke vpoglede skozi upodobitev človeške kože v subjektovo drobovje in njegovo bit. Jure Mikuž navaja, da se kaže »koža kot prvotna in metaforična predstava Jaza, ki občuti svoje telo kot celoto«; za Tomaža Brejca je slika kot objekt »vedno telo, je bitje, ki ima svoj vonj, okus in različne fakture …«, in če parafriziramo Gumilarja, lastni duh je telo slike, slika je kot privid in rekonstrukcija nezavednega, kot historično telo. Zdi se, da imamo v novejših in novih slikarjevih reprezentacijah opravek s svojevrstnim anatomskim teatrom rezanja s skalpelom ali z morbidnostjo obrednih praks odiranja kože, ki jih na imaginarni ravni z »zevi« in »prešitji« dojemamo kot refleksije ranljivega intimnega repertoarja umetnikovih čustvenih razpoloženj in psihičnih stanj.
Gumilar je med več kot tridesetletnim delovanjem obšel minimalizem, konceptualizem ter druge smeri in pojave sodobnih umetniških praks, ker ni pristajal na slogovne opredelitve, ki bi usmerjale kreativna dejanja in ga omejevale pri svobodi umetniškega ustvarjanja. Vrsto let je bil zavezan avtonomiji barve in barvnemu kolorizmu v abstraktnih pojavnih oblikah, zadnja leta je njegovo slikarstvo reducirano na spopade črnin in belin ter njunih odtenkov v izrazito poudarjenem problematiziranju razmerja med objektom in sliko.
Ob razstavi bo izšel katalog z besedili dr. Tomislava Vignjevića in Lilijane Stepančič.
Pri konceptualni zasnovi pregleda slikarstva Marjana Gumilarja v Mestni galeriji Ljubljana smo se osredotočili na problematiziranje in tematiziranje enega od njegovih bistvenih konstitutivnih elementov, korelata v procesu gradnje slikovnega polja ...
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta LjubljaneKustosinja: Mateja PodlesnikUmetnik: Marjan GumilarBesedilo: Mateja Podlesnik, dr. Tomislav Vignjević, Lilijana StepančičOblikovanje: Ajdin BašićFotografije postavitve: Andrej Peunik / MGMLTehnična izvedba: Tehnična služba MGMLProjekt so omogočili: Mestna občina Ljubljana, oddelek za kulturo
Lokacija
Mestni trg 5
1000 Ljubljana
Splošne informacije:
T 01 24 11 785
E mestna.galerija@mgml.si
Rezervacije pedagoških terminov:
T 01 24 12 506
E prijava@mgml.si
Odnosi z javnostmi:
T 041 669 599
E mateja.dimnik@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 11:00–19:00
ponedeljki: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 11:00–14:00
Vstopnice
Vstop prost.
Skupine z več kot 10 obiskovalci prosimo, da najavite svoj obisk na: pedagoska.mestnagalerija@mgml.si
Zaradi specifike razstave je namreč omejitev števila obiskovalcev v posameznih prostorih.
Mestna galerija Ljubljana je psom dostopna galerija.
Novice
Ob Mednarodnem muzejskem dnevu, 18. maju, vas vabimo, da v znamenju letošnje teme 'Muzeji kot kulturna središča: Prihodnost tradicije' z nami preživite majsko soboto. Vstop na razstave in dogodke na lokacijah Muzej in galerije mesta Ljubljane je prost.