Predstavitev zadnjega, četrtega dela (Vsakdanje) publikacije "Na drugi strani"
Zadnji, četrti del publikacije vam bodo predstavili uredniški odbor – dr. Jan Babnik (Membrana), Marija Skočir (MGML), dr. Ilija Tomanić Trivundža (FDV), Julija Hoda (MGML) – ter avtorice in avtorji besedil.
Razstava "Na drugi strani" in njena spremljevalna publikacija v štirih delih sta rezultat želje po oblikovanju platforme, ki bo drugačna od dosedanjih pregledov slovenske zgodovine fotografije ali posameznih fotografskih zvrsti – in ki bo predvsem odpirala številne možnosti nadaljnjega raziskovanja, razmisleka, in morda najpomembneje, diskusije.
Pridružite se nam na predstavitvi četrtega dela publikacije (Vsakdanje) na platformi Zoom ali na Facebook strani Galerije Jakopič. V živo.
Povezava do srečanja na Zoom-u:
https://us02web.zoom.us/j/83240010736?pwd=UFZaalZUSUNDbkxGcXl5aE5ZVGVrQT09
Meeting ID: 832 4001 0736
Passcode: 123456
Vsakdanje
Prispevki v četrtem delu publikacije ponujajo pogled na slovensko reportažno fotografijo skozi prizmo vsakdanjega. Polona Sitar v svojem prispevku osvetljuje transformacije vloge ženske skozi razvoj upodabljanja ženskega lika vse od socializma do danes ter predstavi, kako se skoznje ustvarjajo mitologije, ideologije in nesorazmerja moči, pri čemer je seksualizacija ženske podobe vselej glavno sredstvo doseganja cilja. Prek ženske kot bralke ima ideologija dostop do najobčutljivejšega jedra naše družbe – do otroka. Materinstvo je institucija, o kateri v svojem prispevku razmišlja Alenka Švab. Tanja Petrović pokaže, da je vojska praviloma vedno spadala v domeno nevsakdanjega, ločenega, a tako fantom kot njihovim dekletom se je obveznost služenja vojaškega roka v Jugoslovanski ljudski armadi pogosto globoko zarezala v mladost. In če so prostori in ozemlja, ki pripadajo vojski, javnosti bolj ali manj nevidni, nikakor ni tako (ali vsaj ni bilo), ko gre za domove bralcev. Kot sklop "Vsakdanje" sklene Ilija Tomanić Trivundža, je vstop medija v vsakdanje življenje bralcev ne le rezultat objave, temveč pogosto tudi del njene produkcije. Sklepno misel o slovenski fotoreportaži namenjamo trenutku njene sodobne resničnosti, ki ga Lenart J. Kučić povzame v odnosu fotoreporterskega poklica do razmerij moči, ki ga odločilno in neusmiljeno zaznamujejo.
Avtorice in avtorja besedil: Julija Hoda, Lenart J. Kučić, dr. Tanja Petrović, dr. Polona Sitar, Marija Skočir, dr. Alenka Švab, dr. Ilija Tomanić Trivundža