Brad Downey: Ta Eho
Razstava skozi štiridelno postavitev odpira vprašanja o medijskem senzacionalizmu, moči politike, ki se širi s pomočjo medijev, in o neposredni medijski cenzuri.
Brad Downey, avtor predstavljenih del, se je kot Američan podal v raziskovanje korenin v ZDA dokaj misteriozne prve dame. Zanimali so ga njeno poreklo in kraji v bližini Sevnice, kjer je odraščala. Dokumentarni film Melania je portret obrtnika in delavca Maxija, ki je jeseni 2018 sprejel naročilo Brada Downeyja, da po svojih zmožnostih izdela lesen kip prve dame. Skozi lastni proces izdelave kipa je razmišljal o vrstnici iz svojih krajev, ki je dosegla ultimativno izpolnitev ameriškega sna. Izdelek, nastal v naivni ljudski maniri, je oglaševan kot Melanijin prvi javni spomenik in je v medijih sprožil val senzacionalizma domala brez preverjanja okoliščin in kritike na račun domače, obrtne izdelave kipa.
Ob boku zgodbe o nastanku spomenika ameriške prve dame predstavljamo Reaganovo tiskovno sobo, rekonstrukcijo govorniškega odra v Beli hiši, s katerega je v osemdesetih letih 20. stoletja svetovnim medijem novice prvič sporočal profesionalni hollywoodski igralec in z govornimi nastopi spreminjal svet, ki je bil desetletja v krču hladne vojne. Umetniška instalacija vzbuja strahospoštovanje do kultnega prostora ameriške moči, ki vpliva na svetovno javno mnenje in ki pa ga z vsakim ameriškim predsednikom doživljamo drugače.
Misli mi vedno uhajajo je serija, sestavljena iz pridobljenih ročno cenzuriranih posterjev in revij ter posnetkov, ki jih je Downey zbral v Združenih arabskih emiratih, Turčiji in Iranu. Vse, kar bi lahko bilo moralno sporno, je bilo ročno prekrito s strani državnih cenzorjev ali digitalnih algoritmov, ki prekrivajo dele teles s pomočjo skorajda suprematistične intervencije v gibljivo sliko. Kreativne cenzurne intervencije imajo svojo specifično estetiko in morda v sugestijah več odkrivajo kot prikrivajo. Na razstavi so prikazane kot del neposrednega državnega nadzora nad mediji v imenu javne morale.
Ideološka protiutež postavitvi je pred galerijo parkiran delovni stroj s Tatlinovim stolpom, simbolom modernizma in delavske moči, ki ruši in gradi mesta in ideologije. Premični objekt, imenovan Neobjektni svet, je hkrati po razmišljanju Brada Downeya prispodoba babilonskega stolpa, zaradi gradnje katerega je bog kaznoval ljudi z različnimi jeziki, da se med seboj ne bi mogli več razumeti.
Formalno je razstava sestavljena iz na videz nepovezanih umetniških stvaritev, vendar kombinacija kontekstov nakazuje odnose lokalnega z globalnim in izbrane medijske strategije treh dominantnih ideologij današnjega časa.
Odprtje razstave: 4. 7. 2019 ob 20.00
Otvoritev kipa "Melania": Rožno (naselje pri Sevnici), 5. 7. 2019 ob 19.00
V primeru zadostnega števila prijav bo ob 17.00 organiziran brezplačen prevoz iz Ljubljane. Prijave: info@mgml.si, 01 24 12 538.
Brad Downey gostuje tudi na mednarodnem Ljubljana Street Art Festivalu, prvem festivalu street art ulične umetnosti v Sloveniji.
Projekcija dokumentarca “Public Discourse” in performativni pogovor z Bradom Downeyjem: galerija Škuc, 3. 7. 2019 ob 19.00
Brad Downey je eden najbolj vsestranskih zagovornikov neodvisne javne umetnosti. Njegov obsežni opus je toliko komičen, kot je tudi sporen, pa v enaki meri ostro kritičen in duhovit. Downeyjevi projekti sprevračajo navade in konvencije urbanega okolja ter dvomijo o normah, ki so tako močno vpete v družbo, da jih ta dojema kot prave in ustrezne, in ne kot omejujoče in invazivne. Pomanjkanje diskurza in dialoga je tema, ki se je Downey dotakne v vsakem od svojih del. Ta preizprašujejo običaje in moralo ter spodbadajo gledalce k prevrednotenju lastnega okolja.
www.braddowney.com
www.instagram.com/bigtimebrad
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
Kurator: Jani Pirnat
Umetnik: Brad Downey
Avtor videa Melania: Aljaž Celarc, Eva Pavlič Seifert
Posebna zahvala: Miha Erjavec, Maxi, Schenker d.d.
Razstavo je omogočila: Mestna občina Ljubljana
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.