John Fekner
John Fekner velja za enega najbolj »znanih-neznanih« umetnikov, ki so delovali v New Yorku konec sedemdesetih in v osemdesetih letih 20. stoletja. Bil je del tedanje živahne umetniške scene in je razstavljal z Donom Leichtom, Keithom Haringom, Davidom Wojnarowiczem, Jenny Holzer in drugimi. Feknerjeva retrospektivno-dokumentarna razstava v Galeriji Vžigalica je prva samostojna predstavitev njegove umetnosti v javni instituciji, ki, zanimivo, leži nedaleč od kraja rojstva umetnikovega očeta Ivana Feknerja na Karlovški ulici v Ljubljani leta 1909.
Razstava Samo John … in tako naprej razkriva raznolike plasti Feknerjeve 60-letne bogate, a spregledane umetniške zapuščine. Svojo urbano poezijo je leta 1950 v New Yorku rojeni umetnik uglasbil, nato pa besede pretvoril v ostre javne fraze, ki so v žurnalistični tipografiji kot grafiti preplavile stavbe propadajočega velemesta, ki ga je začela požirati gentrifikacija. Bil je del živahne newyorške umetniške scene konec sedemdesetih in v osemdesetih let 20. stoletja ter imel umetniški atelje v P.S.1 z Donom Leichtom, s katerim sta že leta 1982 uporabljala značilne motive računalniške igre Space Invaders.
Fekner svojega ustvarjanja, bodisi samostojnega ali v sodelovanju z drugimi, ni nikoli omejeval na eno samo umetniško obliko, temveč se je ukvarjal z različnimi disciplinami ter svobodno prehajal med poezijo, glasbo, slikarstvom, uličnimi akcijami in digitalnimi videi. Z grafitarskimi urbanimi akcijami s skupnim naslovom Opozorilni znaki na primer ni le beležil nevarnega propadanja New Yorka, temveč je skozi začetke ulične umetnosti tudi zasejal seme nastajajoče kulture hip–hopa.
V svetu, obsedenem s tehničnimi vizualijami, se Fekner ukvarja s sodobnimi temami, kot so nadzor množičnih medijev, digitalna zasvojenost, korporativni pohlep in kemično okoljsko opustošenje, hkrati pa javnost ozavešča o avtohtonih ljudstvih, ki so bila izrinjena in izbrisana s širšega območja New Yorka.
Kljub vsej svoji umetniški prisotnosti je Fekner po lastni izbiri ostal bolj ali manj anonimen. Takšen John pač je – Samo John … in tako naprej*.
* Naslov razstave izhaja iz pogostega pogovornega mašila »... in tako naprej«, s katerim zaključimo povedano, da bi nakazali, kaj vse bi lahko na določeno temo še rekli oziroma kaj bi bilo mogoče razbrati iz neizrečenega.
Pri pripravi razstave sodelujemo z Bradom Downeyom, dokumentaristom in arhivistom Feknerjeve umetniške zapuščine.
Več o umetniku TUKAJ.
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
V sodelovanju z: Raziskovalnim arhivom Johna Feknerja
Umetnik: John Fekner
Kuratorja razstave: Brad Downey, Jani Pirnat
Restavriranje: Katarina Toman Kracina
Video obdelava: Teja Miholič
Odnosi z javnostmi in urejanje: Maja Čehovin Korsika
Oblikovanje: Jaka Šuln
Tehnična izvedba: O.K.vir, Tehnična služba MGML
Prevod: Polona Mesec
Lektura slovenskega besedila: Katja Paladin
Zahvale: Tia Avsec, Danilo Milovanović, Jack Moderno, name:, Rok Pahor, Jesse Pyun, Robert Ramsauer, Dave Santaniello, Veli Silver, Philipp Teuchtler, Manca Vertačnik, družine Fekner, Baer in Leicht, ekipa MGML
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.