Rezervacije in prijave
Rezervacije in prijave na vse pedagoške programe so možne preko telefona 01 24 12 506, od ponedeljka do petka, med 8:00 in 14:00 ali preko elektronskega naslova: prijava@mgml.si.
Rezervacije in prijave na vse pedagoške programe so možne preko telefona 01 24 12 506, od ponedeljka do petka, med 8:00 in 14:00 ali preko elektronskega naslova: prijava@mgml.si.
Interaktivno vodstvo po začasni razstavi o slovenskih umetnicah med leti 1850 in 1950
Skozi pristope gledališke pedagogike se bomo tokrat vživljali v svet slovenskih umetnic v obdobju 1850–1950. Razstava bo predstavila razloge, ki so iz zgodovine umetnosti izrinili umetnice, spoznali bomo, kako je ustvarjalke v slovenskem prostoru definiral njihov spol, v kakšnem družbenem kontekstu in okoliščinah so delovale
Vodeni ogled stalne razstave
Ljubljana, slovenska prestolnica, je mesto z dinamično in bogato preteklostjo. Učenci skozi vodeni ogled spoznajo poselitveni prostor današnje ljubljanske kotline in na njenem primeru raziskujejo čas od prazgodovine do danes. Med drugim si ogledajo najstarejše leseno kolo z osjo na svetu, grob emonske zdravnice, ki je bil najden na Slovenski cesti, in grob viteza s konca srednjega veka.
Ogled je prilagojen različnim starostnim skupinam in učnim načrtom ter je odlična popestritev pouka družbe ali zgodovine.
Interaktivno vodstvo po začasni razstavi o modi skozi dve pretekli stoletji
Kaj želimo sporočiti z našim stilom? Kako nas ta definira? Katera oblačila zaznamujejo naše obdobje? Katera so zaznamovala pretekla? In kakšno zgodbo o svojih bolj ali manj znanih nosilcih pripovedujejo? Na interaktivnem in vključujočem vodstvu po razstavi bomo spoznali obleko in oblačilne dodatke kot sredstvo komunikacije – kaj nam sporočajo o svojem lastniku, v kakšna razmerja stopajo s svojimi izdelovalci.
Interaktivna delavnica
Začetki glavnega mesta Slovenije segajo v srednji vek, ko je pod Grajskim gričem in ob reki Ljubljanici nastalo mestece, ki še danes nosi enako ime – Ljubljana. Življenje v njej pa je bilo v srednjem veku popolnoma drugačno, kot je danes, in da bi pridobili izkušnjo iz prve roke, nam ne preostane drugega, kot da skupaj odpotujemo v srednji vek! Tam spoznamo značilnosti srednjeveškega mesta in postanemo srednjeveški meščani.
© Andrej Peunik/MGML
© Andrej Peunik/MGML
Voden ogled Ljubljane z delovnimi listi
Veste, da je Ljubljana prav v srednjem veku dobila svoje ime? Ali da je nastala iz treh trgov – Starega, Novega in Mestnega? Na sprehodu po mestu učenci izvedo, kako so živeli ljudje v času srednjega veka. Izkušeni vodiči bodo oživili živahno dogajanje v mestu in vas popeljali na kraj, kjer je bilo nekoč srednjeveško pristanišče, ogledali si bomo, kje je bila srednjeveška tržnica, in izvedeli, kje je imel svoje prostore ljubljanski rabelj.
Izkustvena delavnica s kvizom
Animatorja v antičnih oblačilih učencem predstavita kratek animirani film o življenju v Emoni. Prek zemljevidov učenci geografsko umestijo Emono v evropski prostor, spoznajo vlogo rimskih vojakov v mirnem in v vojnem času ter preizkusijo legionarjevo opremo. Ob poslušanju avdioposnetkov ugotavljajo, kakšne so razlike med antično in sodobno družino. Učenci pomerijo rimska oblačila, obedujejo leže na trikliniju in izvedo, kako so se prehranjevali Rimljani različnih slojev. Lahko sedejo tudi na rimsko javno stranišče, povonjajo dišave iz term in se preizkusijo v gledališki igri z maskami.
© Andrej Peunik/MGML
© Andrej Peunik/MGML
Voden ogled z delovnimi zvezki
Rimska Emona je nastala pred več kot 2000 leti, arheološke ostaline pa še danes pričajo o življenju tedanjih ljudi. Učenci v družbi izkušenega vodiča odkrivajo življenje Emoncev. Na poti izvedo, kako je bila videti prva mestna naselbina na tem območju, v muzejski kleti si ogledajo del čisto prave rimske ceste in gostišča, obiščejo oba arheološka parka in ostanek rimskega zidu.
Izkustvena delavnica
Kdo so arheologi? Kako se lotijo svojega dela in kakšna orodja uporabljajo? Kako vedo, kje raziskovati? So njihova odkritja naključna? Učenci na delavnici dobijo priložnost, da za kratek čas postanejo arheologi in se preizkusijo v njihovem delu. Razdelijo se v tri manjše skupine in s pomočjo arheološkega orodja raziščejo tri emonske grobove. Ob tem spoznavajo, kako ravnati z najdbami, kakšne predmete so svojci pridajali umrlim v grobove, kako so potekali pokopi in kakšno je bilo verovanje v posmrtno življenje.
© Matevž Paternoster/MGML
© Andrej Peunik/MGML
Voden ogled po arhitektovem domovanju
Hiša v Trnovem, v kateri je dobra tri desetletja živel eden najpomembnejših slovenskih arhitektov Jože Plečnik, je zaradi svoje edinstvenosti zagotovo vredna ogleda. Del hiše, ki ga je Plečnik zgradil po svojih načrtih in v njem živel, je še danes videti tako, kot bi ga arhitekt pravkar zapustil. Učenci si ogledajo vhodno vežo, okroglo dnevno sobo s spalnico in kopalnico, sprejemnico, kuhinjo ter zimski in zunanji vrt. Plečnikovo delo in življenje bolj poglobljeno spoznajo na ogledu nove stalne razstave, ki sledi obisku arhitektovega domovanja.
Interaktivno vodstvo po razstavi o življenju in delu Jožeta Plečnika v Plečnikovi hiši.
Interaktivno vodstvo bo vsestranskega umetnika Jožeta Plečnika učencem predstavilo skozi vse čute. Poglobili se bodo v proces arhitektovega ustvarjanja in se vanj vživljali prek pristopov gledališke pedagogike, skozi tip, gibanje in domišljijo. Sprehodili se bodo skozi mesta, ki so oblikovala njegovo arhitekturno misel, in multisenzorno spoznali dela, ki jih je arhitekturni genij ustvaril na Dunaju, v Pragi in v Ljubljani. Zakaj so tako posebna?
© Andrej Peunik/MGML
Vodeni ogled arhitektovega domovanja in Plečnikove Ljubljane z delovnimi zvezki
Jože Plečnik velja za enega naših najpomembnejših arhitektov; s svojimi deli je tako v tujini kot pri nas pustil velik pečat. Že med bivanjem v tujini je iskal priložnost za vrnitev v domače mesto, po prihodu domov pa je Ljubljani poskušal dati videz prave slovenske prestolnice. Učenci se po ogledu Plečnikove hiše odpravijo v središče mesta in izvedo veliko zanimivega o gradnji Križank in o »templju učenosti«, kot je Plečnik poimenoval NUK. Spoznajo tudi, kako se je gradil Kongresni trg in kje je arhitekt dobil navdih za gradnjo Tromostovja.
Vodeni ogled z delovnimi zvezki
Vabljeni na Rožnik, kjer je med letoma 1910 in 1917 živel in ustvarjal Ivan Cankar. V tem času so nastala dela Bela krizantema, Lepa Vida ter ciklusa črtic Moje življenje in Podobe iz sanj. Učenci literatovo življenje spoznavajo s pomočjo delovnih listov, zanimive zgodbe pa osvetlijo podobo velikega dramatika in pisatelja, znanega tudi pod imenom »princ na gori«, kakor so ga imenovali v času njegovega bivanja na Rožniku.
© Matevž Paternoster/MGML
© Matevž Paternoster/MGML
Vodeni ogled razstave z ustvarjalno delavnico
Učenci na ustvarjalni delavnici spoznajo, da fotografija ni le digitalna slika, temveč v osnovi rezultat fizikalnega in kemijskega procesa, ki lahko nastane tudi brez pomoči fotografskega aparata. Preizkusijo se v cianotipiji, stari tehniki izdelave modro obarvanih fotografij.
Vodeni ogled razstave z ustvarjalno delavnico
Učenci na delavnici pod vodstvom profesionalnega fotografa raziskujejo osnovne zakonitosti fotografske podobe, ki nastane pri prehodu svetlobe skozi odprtinico – seznanijo se s predhodnico današnjih fotoaparatov, t. i. temno sobo ali camero obscuro.
© Matevž Paternoster/MGML
© dokumentacija MGML
Vodeni ogled razstave z ustvarjalno delavnico
Risanje s svetlobo učencem približa bistvo fotografije same, prenesene v digitalni svet: je izredno kreativna tehnika umetniške fotografije, pri kateri rišemo vzorce z barvnimi lučkami, medtem pa fotoaparat v dolgi ekspoziciji beleži svetlobne poteze.
Vodeni ogled aktualne razstave z ustvarjalno delavnico
Sodobna umetnost se v marsikaterem pogledu razlikuje od umetnosti starejših obdobij. Umetniki dandanes pri ustvarjanju ne uporabljajo le slikarskih barv, temveč raznovrstne materiale in medije.
Vodeni ogled občasne razstave z ustvarjalno delavnico
Na delavnici se bomo sprehodili po galeriji, raziskali aktualno razstavo ter razvozlavali zgodbe in skrite pomene umetniških del. Po navdihu videnega bomo ustvarili »pleksi lazanjo«, skupinsko umetniško delo. Izbrana tehnika nam bo omogočila strnitev idej v večplastno vizualno poslastico.
Ogled razstave z ustvarjalno delavnico
Prizorišče 35. grafičnega bienala Ljubljana bo letos tudi Cukrarna. Mednarodni grafični bienale poteka že od leta 1955 in je ena najodmevnejših grafičnih prireditev na svetu. Ob ogledu razstavljenih umetniških del bomo spoznavali, da lahko sodobno grafiko povezujemo tudi z zvokom, videom, spletno umetnostjo in drugimi umetniškimi zvrstmi, na katere ob besedi grafika navadno ne bi pomislili.
Ogled razstave z ustvarjalno delavnico
Na razstavi Saše Spačal Knjižnica padlih solz si bomo ogledali instalacijo, ki jo sestavlja objekt v obliki kaplje, napolnjen z vialami posušenih solznih mikrobov, učenci pa bodo na razstavi lahko umetničini knjižnici dodali tudi vzorce lastne solzne mikrobiote. V delavniškem delu se bodo učenci tudi sami preizkusili v manipuliranju z bakterijami in iz njih ustvarili živo sliko.
Veččutno vodstvo z delavnico
Cukrarna je impozantna stavba, v kateri se že skoraj 200 let pišejo vznemirljive zgodbe. Na veččutnem vodenem ogledu bomo učence popeljali skozi njeno zgodovino; od nekoč največjega industrijskega objekta na območju celotnega Avstrijskega cesarstva, do ene največjih galerije sodobne umetnosti pri nas. Sprehodili se bomo po neposredni okolici Cukrarne in prisluhnili zgodbam, ki so se godile pod streho enega najprepoznavnejših slovenskih zgodovinskih objektov.
Interaktiven voden ogled aktualne razstave
V navezavi na aktualno razstavo se učenci na vodenem ogledu seznanjajo s sodobnimi umetniškimi praksami in ozadjem umetnikovega ustvarjalnega procesa ter usvajajo pojme, opredeljene v učnem načrtu za likovno umetnost. Z vodenimi ogledi krepimo senzibilnost učencev za doživljanje in razumevanje sodobnih umetniških del.