Fokus grupa
Reška skupina Fokus Grupa se ljubljanski publiki predstavlja ob koncu dvomesečnega rezidenčnega bivanja v KC Tobačna 001. Člana leta 2012 ustanovljene skupine Iva Kovač in Elvis Krstulović se že nekaj let ukvarjata z odnosi moči v umetnostnem sistemu, ki je inherentno povezan z ekonomsko in družbeno ter ne nazadnje s politično stvarnostjo.
Njuni izsledki preučevanja umetnostnih institucij so prikazani v obliki analitičnih grafikonov, ki skupaj z besedili, dokumentarnim gradivom, fotografijami in videi služijo kot podstat prostorskih instalacij in intervencij. Vprašanj delovanja sistema, vidnih in nevidnih medsebojnih povezav, metodologij dela in internih struktur institucij ne povezujeta samo z organizacijami, ki so predmet njune analize, temveč s širšo sliko določenega geopolitičnega območja.
V umetniških rezidencah, na delavnicah kot tudi pri sodelovanju na različnih razstavah skušata s svojim delovanjem vedno znova ustvariti sinergijo z galerijskim prostorom, zato sta se odločila, da za tokratno predstavitev nadgradita svoj projekt v trajanju "Nevidna materija" z delom "East Art Map" slovenske skupine Irwin. Podatke, vzete iz na mednarodnem prizorišču umetnosti delujoče založniške platforme e-flux, združujeta s podatki raziskovalnega projekta "East Art Map", ki se posveča vzhodnoevropskemu geografskemu in političnemu območju. Umetnika se želita vsaj deloma distancirati od izbora informacij, ki jih hočeta procesirati in obdelovati, zato se odločita združiti dve različni mednarodno pomembni platformi za umetnost. Računalniški program razvršča imena umetnikov, vključenih v "East Art Map", na podlagi objav njihovih imen na e-fluxu, s čimer se izoblikuje obča slika prisotnosti in razstavnega delovanja umetnikov izbranega geografskega območja v globalnem umetnostnem institucionalnem sistemu.
V galeriji je vzporedno z grafičnim prikazom praviloma nevidnih informacij na ogled tudi razstava del drugih umetnikov, ki so bili povabljeni k sodelovanju na podlagi selekcijskega dejavnika, povezanega s trenutno raziskavo. Glavni vizualni eksponat razstave tako ostaja mapa povezav, generiranih z računalniško obdelavo podatkov, medtem ko je vzporedna razstava le ilustracija standardnih form razstav. S tem preobratom umetnika uperita kritiko zoper nezaznavne kode delovanje tako umetnostnega kot tudi družbenega miljeja.
Na razstavi so predstavljena dela umetnikov:
Marina Abramović
Tomislav Gotovac
Ion Grigorescu
Irwin
Neue Slowenische Kunst
Mladen Stilinović
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta LjubljaneKustosinja: Alenka GregoričUmetnika: Fokus Grupa – Iva Kovač & Elvis KrstulovićBesedilo: Alenka GregoričOblikovanje: Ajdin BašićFotograf: Andrej PeunikTehnična izvedba: Tehnična služba MGMLProjekt so omogočili: Mestna občina Ljubljana, oddelek za kulturo
Lokacija
Tobačna ulica 1
1000 Ljubljana
E info@mgml.si
Informacije in rezervacije terminov:
T 01 24 12 500
T 01 24 12 506
E prijava@mgml.si
Odpiralni čas
Vstopnice
Novice
"Ko brez miru okrog divjam, prijat'lji prašajo me: kam?"
V Muzej in galerije mesta Ljubljane na Ta veseli dan kulture, Prešernov rojstni dan!
"V rezidenčnem centru KC Tobačna 001 v Ljubljani je zadnja dva meseca domovala hrvaška Fokus Grupa in tako je nastal projekt, ki se imenuje "Nevidna materija" in ga je kurirala Alenka Gregorič. Avtorja Iva Kovač in Elvis Krstulović pri ustvarjanju uporabljata vire iz raznolikih arhivov, tudi kot vizualni material, iz katerega ustvarjata kolaže in apropriacije. Njun opus lahko vpišemo v pozna dela institucionalne kritike, saj raziskujeta delovanje akterjev sveta vizualne umetnosti in s tem kritiko usmerjata k razmerjem, predvsem v naši regiji."
V umetniških rezidencah, na delavnicah kot tudi pri sodelovanju na različnih razstavah skuša reški umetniški kolektiv Fokus Grupa s svojim delovanjem vedno znova ustvariti sinergijo z galerijskim prostorom, zato sta se odločila, da za tokratno predstavitev nadgradita svoj projekt v trajanju "Nevidna materija" z delom "East Art Map" slovenske skupine Irwin.
Umetniški kolektiv Fokus grupa deluje od leta 2012. V svojem delu skuša vzpostaviti kritičen okvir za branje umetniških, ekonomskih in političnih kontekstov, v katerih deluje. Izposoja in uči se od oblikovanja, arhitekture, kuratorstva in tekstov, velikokrat pa tudi razširi svojo delovno ekipo s sodelavci z drugih področij.