Stran22
V Galerijo Vžigalica se kot nadaljevanje že predstavljene instalacije iz leta 2019 vrača Soap Opera kolektiva Stran22. Notranjost galerije pretvarja v tri različne vizualne situacije, ki s svojim pendantom v z glasbo zaznamovani zunanjosti tvorijo tokratno Soap Opero; opero za milnico in občinstvo.
Leta 2019 je v sklopu festivala Svetlobna gverila Stran22 prvič postavila na ogled steno iz milnice in izrabila potencialne vizualne učinke, ki jih ta sloj ponuja: kot element prosojnosti, odbojnosti, kot zaslon prelivajočih se barv v gibanju. Sama instalacija pa ni bila toliko v funkciji umetniškega objekta kot scenskega elementa, ki občinstvo vodi skozi različne situacije gledanja. Na ta način je bil uspešno storjen prvi korak k uporabi milnice kot nosilke scenografije, ki bi jo bilo mogoče uporabiti pri odrski uprizoritvi. Ko se je milnica, tako močno k razblinjenju nagnjen material, izkazala za dovolj obstojno, je vizija odrske uprizoritve opere postala uresničljiva.
Zato Stran22 vstopa v Galerijo Vžigalica scela. Notranjost pretvarja v tri različne vizualne situacije, ki s svojim pendantom v z glasbo zaznamovani zunanjosti tvorijo tokratno Soap Opero; opero za milnico in občinstvo. Po eni strani gre za razgradnjo elementov umetniške forme, ki se ponaša s svojo celostnostjo. Po drugi strani pa Soap Opera kot serija nadaljevanj, ki z motivom milnice vzpostavlja pogoje za čudenje, namiguje na "žajfnico", umetniško delo manjše vrednosti z ganljivo vsebino.
Soočanje forme z njeno zunanjostjo je značilnost, ki jo je mogoče zaslediti pri vseh projektih, pod katere se je v zadnjih letih podpisala Stran22 – najsi gre za festival Izis, kjer je razstava vsakič znova postavljena s povečano pozornostjo do prostora, v katerega so umetniška dela umeščena, za intervencije v interaktivnem vizualnem lovu na zaklad z nadaljevanjem v radijski igri Ježek in mehkomodri, ali pa za stalno instalacijo Dante Copiosus, ki poleg informiranja o zgodovinskem dejstvu obiskovalca vodi skozi prvoosebno senzorično popotovanje, ki v izkustvo spne Danteja, rokopisno tradicijo, vlogo Izole pri nastanku dveh kodeksov Božanske komedije in zagate, ki jih Komedija še danes povzroča. Podobno tudi gledališču Glej odvzame odrski prostor in predstavo Podgane zasnuje kot prehajanje iz ambienta v ambient, iz scene v sceno, pri čemer so uporabljeni tako bližnja okolica gledališča kot prostori v notranjosti, ki navadno služijo kot servisna podpora za to, da lahko oder funkcionira.
Tudi sama Stran22 je nekakšna taka neobstojna stena. Skupina prijateljev, ki si kdaj rečejo, da so družina. Precej nedoločljivih mej je med tem, kdo spada vanjo in kdo ne, saj se angažma posameznikov in tvorba skupine vsakič znova oblikujeta glede na specifike projekta, in da, tudi življenjske okoliščine, ki narekujejo bivanje posameznikom tega kolektiva. Ampak najsi gre za poklicne samostojne delavce v kulturi ali pa za poklicane, ki vsakdan preživljajo v pač nekih službah, je za nas Stran22 poskus oblikovanja sobivanja, ki naj to tako k enoličnosti nagnjeno in upehano 21. stoletje naredi znosno. Z vso pripadajočo mu čudnostjo.
—Stran22
Krstna izvedba Soap Opere kolektiva Stran22 bo v torek, 23. novembra 2021, ob 19.00.
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
Koprodukcija: PiNA, Strip Core/Forum Ljubljana
Kurator razstave: Jani Pirnat
Umetniki: Stran22: Matej Bonin, Marko Čeh, Karlo Hmeljak, Kaja Kisilak, Anja Kozlan, Neža Mekota, Katja Pahor, Marko Turkuš, Marko Vivoda
Sponzorja: KoPro - KOYO Orient Japan Co., Ltd.; Dipa.SI d.o.o.
Razstavo sta podprla: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.
Gradivo za medije
Novice
S Pošiljkami kulture podarjamo kulturo, umetnost in doživetja.