Dominik Mahnič
Dominik Mahnič, slikar z akademskim pedigrejem, mojster video estetike, tehnolog ter prepoznavna figura ulično-umetniškega gibanja, svojo umetniško refleksijo skladno vključuje v dialektiko med klasičnim slikarstvom in avantgardnimi dosežki sodobne tehnologije. Njegovo umetniško poznavanje in razmišljanje se osredotoča na Čopičograf, katerega najnovejšo iteracijo predstavljamo tudi v naši galeriji.
Čopičograf ne le da predstavlja inovacijo, temveč tudi točko presečišča med estetiko in najaktualnejšo tehnologijo, dostopno širši množici. V tem kontekstu deluje kot odraz naše trenutne zavesti in kot gonilo znanstveno-umetniškega iskanja.
Ob prečkanju paradigem odprtokodne tehnologije, tehnokulture in DIY etosu se ne moremo izogniti spoznanju, da je tehnologija postala neposredna podaljšava umetnikovega ustvarjalnega procesa. V sodelovanju s programerjema Vidom Vidmarjem in Petrom Veselinovićem je Mahnič udejanjil tehnologijo, ki umetni inteligenci omogoča kontemplacijo in avtomatizacijo slikarske geste. Pri tem sledimo evoluciji slikarskih strojev od leta 2016, katerih osnove sežejo od Čopičografa, Aerografa do Akrilografa in so ukoreninjeni v mehanizmih 2D skeniranja, CNC obdelave in 3D tiska.
Z najnovejšo iteracijo Čopičografa, kjer je vključena programska nadgradnja z generatorji umetne inteligence, umetnik vstopa v dialog s strojem preko izrazitih želja, ki jih stroj nato udejanji pod vizualnim nadzorom. Čopičograf s svojo avtonomno gesto na platno prenaša barve, kar je rezultat sinteze med Mahničevo vizijo in tehničnimi posebnostmi aparata. Mehanizem te geste najde harmonijo v tradicionalni tehniki jajčne tempere, ki jo je Mahnič kot somisleč klasičnim slikarskim praksam izbral zaradi njene nevpadljive teksture, idealne za optično zaznavo. Poudariti je potrebno, da za tem orodjem stoji umetnik, ki kljub tehnološkemu presežku ostaja zvest tradicionalni umetniški dediščini.
Razstava v Galeriji Vžigalica je osredotočena izključno na dela, ki so nastala pod mehanično taktirko Čopičografa, s čimer se odpira razprava o razmerjih med avtorstvom, tehnološko mediacijo in kontekstualizacijo v sodobni umetniški praksi. Ob temu je umetnikova intenca, da tehnologija kot sredstvo slikanja ostane v ozadju, s poudarkom na osnovni avtonomiji slikarstva. Na koncu naj umetniška dela spregovorijo sama zase, brez potrebe po tehnološkem kontekstu.*
* Besedilo in vhodni podatki Janija Pirnata, predrugačeni skozi OpenAI ChatGPT4 v slogu, ki skuša posnemati pisanje in izrazoslovje Igorja Zabela (1958-2005), slovenskega umetnostnega kritika in kuratorja.
Razstavo spremlja obsežna monografija, ki ob bogatem vizualnem gradivu vključuje še uvodnik kuratorja Janija Pirnata ter strokovna besedila profesorja umetnostne zgodovine in doktorja sociologije Jureta Vuge, raziskovalke kulturne zgodovine na Univerzi v Novi Gorici Eszter M Polonyi in specialista psihiatrije Jurija Bona.
Za več informacij o monografiji kliknite spodnjo sliko:
Čopičograf Dominika Mahniča med delom:
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane
Umetnik: Dominik Mahnič
Programerja Čopičografa: Peter Veselinović, Vid Vidmar
Kurator razstave: Jani Pirnat
Teksta za splet/zloženko: Jani Pirnat, OpenAI ChatGPT4
Jezikovni in vsebinski nadzor nad OpenAI ChatGPT4: Urban Belina
Projekt so omogočili: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo RS, KUD Mreža, Galerija Alkatraz, Društvo Ljudmila, Cirkulacija 2
Zahvala: Borut Savski, Radharani Pernarčič, Jure Vuga, Eszter M Polonyi, Jurij Bon
Lokacija
Trg francoske revolucije 7
1000 Ljubljana
T 01 24 12 590
T 01 24 12 500
E galerija.vzigalica@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10.00–18.00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10.00–14.00
Vstopnice
Vstop prost.
Gradivo za medije
Novice
V Galeriji Vžigalica predstavljamo našo prvo monografsko izdajo, ki je izšla ob razstavi akademskega slikarja, magistra videa, uličnega umetnika in tehnologa Dominika Mahniča z naslovom Krmiljenje čopiča. V njej je s strokovnimi teksti v slovenščini in angleščini, opremljenimi z bogatim vizualnim gradivom, predstavljena evolucija Mahničevih slikarskih strojev od leta 2016, ki sežejo od Aerografa preko Akrilografa do Čopičografa. Prav zadnja verzija Čopičografa, inovativnega slikarskega stroja, ki UI omogoča kontemplacijo in avtomatizacijo slikarske geste, je bila tudi v ospredju razstave Krmiljenje čopiča.
Petčlanska strokovna komisija javnega poziva Z zavoja v zid je izbirala med predlogi 136 avtorjev in avtoric, prispelimi na mednarodni poziv za mural in za zmagovalca razglasila nemškega uličnega umetnika Krashkida iz Hamburga.
Festival za tretje življenjsko obdobje je največja prireditev za starejše v Evropi, ki se mu s tremi brezplačnimi programi pridružujemo v Plečnikovi hiši, Galeriji Vžigalica, Galeriji Jakopič in Mestnem muzeju Ljubljana.