Susan Meiselas
Mediacije
V New Yorku živeča dokumentarna fotografinja Susan Meiselas, članica prestižnega fotografskega združenja Magnum Photos od leta 1976, ustvarja dela, ki sprožajo provokativna vprašanja o dokumentarni praksi ter odnosu med fotografom in subjektom. Razstava Mediacije poudarja njeno edinstveno delovno metodo, ki združuje fotografijo, video, zvok in instalacijo ter raziskuje različne časovne lestvice in konflikte, od osebnih do geopolitičnih.
Susan Meiselas (ZDA, 1948) že pet desetletij uporablja fotoaparat za pričevanje in povezovanje. Prepotovala je ves svet, ukvarja pa se z najrazličnejšimi temami, od spolne industrije do vojn in kršitev človekovih pravic. K mnogim svojim subjektom se večkrat vrača, vzpostavlja odnose v različnih časovnih obdobjih in pripoveduje zgodbe na osebni in geopolitični ravni. Pri svojem delu se sprašuje ne le o tem, kaj fotografije prikazujejo, temveč tudi o tem, komu služijo.
Razstava Mediacije združuje projekte, nastale od začetka fotografinjine kariere v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja do danes, in poudarja njen edinstveni pristop. Retrospektiva je poimenovana po instalaciji, ki kritično preizprašuje fotografije, ki jih je Susan Meiselas posnela med ljudskim uporom v Nikaragvi v letih 1978 in 1979. Postavlja provokativna vprašanja o ustvarjanju, uporabi in dojemanju podob v različnih kontekstih in zgodovinskih trenutkih. Prav zaradi tega kritičnega odnosa, tudi do lastnega dela, je avtoričin prispevek k sodobni fotografiji tako neprecenljiv. Druga instalacija, Življenje podobe: Mož z molotovko, medtem sledi vplivu ikonične fotografije nikaragovske revolucije.
Uvod v razstavo predstavlja zgodnja serija 44 Irving Street, v kateri je Meiselasova z intimnimi portreti prikazala svoje sostanovalke iz internata. Dekleta z ulice Prince Street dokumentirajo avtoričino dolgoletno vez z dekleti iz soseske v New Yorku. Portreti na verandi prikazujejo prebivalce Južne Karoline pred njihovimi domovi, Karnevalske striptizete pa raziskujejo življenje žensk v karnevalskih predstavah.
Projekt Kurdistan, ki še vedno poteka, sestavlja vizualno zgodovino kurdskega ljudstva, pri čemer združuje fotografije Meiselasove z zbranim gradivom. Spletna platforma akaKURDISTAN služi kot prostor kolektivnega spomina za kurdsko diasporo.
Z namenom ozaveščanja o nasilju v družini je Susan Meiselas ustvarila projekt Arhivi zlorabe, v okviru katerega je v San Franciscu kot plakate na avtobusnih postajališčih razstavila kolaže policijskih poročil in fotografij s kraja zločina. V svojem poznejšem delu Njihova lastna soba je sodelovala z ženskami, ki so bile žrtev zlorab; združila je fotografije, pričevanja in njihove kolaže ter tako ujela edinstvenost vsake sobe in ustvarila trajen spomin na določen prostor.
Pričujoča retrospektiva osvetljuje fotografinjin neprecenljivi prispevek k sodobni fotografiji, ki ga zaznamujeta njen kritični pristop in zavzemanje za krepitev marginaliziranih glasov.
Ob razstavi v Ljubljani je bila Susan Meiselas tudi pobudnica in somentorica mojstrskega tečaja Fotografija opolnomoča za fotografe in skupnosti v Sloveniji. Namen pobude je bil okrepiti razumevanje tako same fotografinje kot tudi Galerije Jakopič o velikem družbenem vplivu, ki ga ima fotografija v sodobnem svetu.
Razstavo spremlja obsežen katalog Mediacije, ki je leta 2018 izšel pri založbi Damiani in je obiskovalcem na voljo v Galeriji Jakopič.
Spodaj si lahko ogledate tudi pogovor s fotografinjo ob odprtju razstave. Avtor videa je Tone Stojko.
Susan Meiselas (ZDA, 1948) je članica agencije Magnum in predsednica fundacije Magnum. Že pet desetletij uporablja svoj fotoaparat kot orodje pričevanja in povezovanja. Na začetku kariere je delala kot učiteljica v New Yorku in organizirala fotografske delavnice za podeželske šole na ameriškem jugu. Med najhujšimi državljanskimi vojnami v teh državah je potovala v Nikaragvo in pozneje v Salvador. V naslednjih desetletjih se je še naprej vključevala v različne skupnosti in spremljala konflikte po vsem svetu. Meiselasova je prepotovala svet in pokrivala različne teme, od spolne industrije do vojn in kršitev človekovih pravic. Opozarja na manjšine in konflikte, ki so pogosto spregledani. Vselej si prizadeva za neposreden stik in dialog z ljudmi, ki jih upodablja. Njen pristop temelji na sodelovanju in vključuje pogled ljudi, ki jih fotografira.
Kolofon
Produkcija: Muzej in galerije mesta Ljubljane, Magnum Photos
Fotografinja: Susan Meiselas
Kustosinja (Galerija Jakopič): dr. Marija Skočir
Vodja studia (Susan Meiselas Studio): Luciana Pinchiero
Strokovna sodelavka (Galerija Jakopič): Julija Hoda
Soavtorji zasnove: Carles Guerra (nekdanji direktor Fundació Antoni Tàpies, Barcelona), Marta Gili (nekdanja direktorica Jeu de Paume, Paris)
Posebna zahvala: Andréa Holzherr (Magnum Photos)
Oblikovanje: Bojan Lazarevič (Agora Proars)
Tehnična izvedba: Tehnična služba MGML, O.K.vir
Lektura slovenskih besedil: Katja Paladin
Odnosi z javnostmi in urejanje: Maja Čehovin Korsika
Programi: Metod Blejec, Julija Hoda, Matevž Paternoster, Janja Rebolj
Projekt sta omogočila: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo RS
Projekt so podprli: Veleposlaništvo Združenih držav Amerike v RS
Medijski pokrovitelj: TAM-TAM, Europlakat
Lokacija
Slovenska cesta 9
1000 Ljubljana
T 01 42 54 096
E galerija.jakopic@mgml.si
Informacije in rezervacije terminov:
T 01 24 12 500
T 01 24 12 506
E prijava@mgml.si
Odpiralni čas
torek–nedelja: 10:00–18:00
ponedeljek: zaprto
1. januar, 1. november, 25. december: zaprto
24. in 31. december: 10:00–14:00
Vstopnice
Odrasli: 5 €
Študenti, dijaki, odrasli nad 60 let, brezposelni, invalidi: 3 €
Družinska vstopnica: 9 €
ICOM, PRESS, SMD, študenti UL ALUO, VIST, NTF – OTGO, Fakulteta za dizajn: brezplačno
Vabljeni k vpisu v Krog prijateljev Galerije Jakopič. Ob plačilu članarine 9 € si za obdobje enega leta zagotovite prost vstop na vse razstave, vabilo na ekskluzivne dogodke, popust na vse galerijske publikacije in še več.
Gradivo za medije









Novice
V Galeriji Jakopič si prizadevamo za večjo dostopnost in sprejemanje raznolikega občinstva. Obiskovalcem želimo ponuditi čim širši spekter umetniških doživetij, ki širijo naše dojemanje sveta. Zato smo z veseljem sprejeli priložnost za sodelovanje v kampanji, namenjeni ozaveščanju o barvni slepoti, ki je startala v začetku meseca, ob 6. septembru – obletnici rojstva Johna Daltona, pionirja daltonizma. Kot prva slovenska galerija želimo barvno slepim ponuditi drugačno barvno izkušnjo ogleda razstave. Hkrati v galerijo vabimo tudi širšo javnost, da vam na primeru fotografije z aktualne razstave Susan Meiselas predstavimo drugačno izkušnjo gledanja.
V sklopu neknjižnega programa Slovenije kot častne gostje velikega mednarodnega knjižnega sejma v Frankfurtu bodo v razstavišču Fotografie Forum Frankfurt v petek, 6. oktobra 2023, ob 19.00 odprli razstavo PARADISE, PERFORMANCE, REPLICA. SLOVENIAN PHOTOGRAPHIC ART, na katerih bodo predstavljena dela slovenskih fotografov Vanje Bućan, Jošta Dolinška in Bojana Radoviča.
V MGML smo se ponovno priključili iniciativam v sklopu Evropskega tedna mobilnosti, ki bo potekal od 16. do 22. septembra 2023. Galerija Jakopič se tednu mobilnosti pridružuje s celotedensko akcijo V galerijo z zeleno energijo!, v sklopu katere bomo prost vstop na razstavo Susan Meiselas: Mediacije omogočili vsakomur, ki bo s fotografijo, objavljeno kot story na IG ali FB, kreativno predstavil, kako je do naše galerije prišel na trajnosten način.
Celoletni program neformalnega izobraževanja za odrasle Od blizu: Fotografija kot način videnja sveta v Galeriji Jakopič omogoča, da se občutljivi posamezniki od blizu soočijo s poslanstvi, ki jih medij fotografije uresničuje. Uvaja pristope k fotografiji in k širjenju sporočilnosti fotografije, ki bolj kot na tehnični dovršenosti opreme in veščini temeljijo na urjenju očesa in osebnosti fotografa. Z vami delimo datume in teme srečevanj v letu 2024, da si lahko čimprej zagotovite svoje mesto, saj je število udeležencev omejeno.
Na povabilo Hrvaškega društva likovnih umetnikov (HULU) in v sodelovanju z našo galerijo bo DK od 8. septembra 2023 v splitski galeriji Salon Galić tretjič celovito predstavljal svoj fotografski opus Scotoma. Gre za vizualno popotovanje, ki se preko šestih serij po besedah avtorja "vije med našo osebno enigmo in univerzalno pretnjo, v kateri smo se znašli". V Galeriji Jakopič je bila razstava na ogled leta 2019, odtlej pa uspešno gostuje doma in v tujini.
Dogodki


