Ljubljana
MGML

Razstave

Maja Smrekar
26. 11. 2020–4. 1. 2021
Maja Smrekar (1976) je končala študij kiparstva na ljubljanski likovni akademiji in prav tam opravila tudi magistrski študij na oddelku za video in nove medije. Umetnica v svojem umetniškem delu tematizira radikalne družbene spremembe, ki jih sproža uporaba novih tehnologij. V Galeriji Tobačna bo predstavila svoj najnovejši projekt, katerega osrednje vprašanje je, kaj se lahko umetna inteligenca nauči od psov.
Arjan Pregl
24. 9. 2020–6. 11. 2020
Arjan Pregl sodi v generacijo slovenskih slikarjev, rojenih v prvi polovici 70. letih, ki so po zaključenem študiju, v poznih 90. letih začeli z delovanjem v slovenskem likovnem prostoru. Pregl je na ljubljanski Akademiji diplomiral leta 1998 pod mentorstvom Metke Krašovec in Bojana Gorenca ter nato izobraževanje nadaljeval s podiplomskima študijema – slikarstva (2001, prof. Bojan Gorenc) ter grafike (2004, prof. Lojze Logar).
Viktor BernikHA, HA, HA!
3. 6. 2020–31. 7. 2020
Za ustvarjanje Viktorja Bernika je značilno predvsem dvoje: to, da se v svojih delih sklicuje na družbeno realnost in da v svojih projektih uporablja različne formalne rešitve. Sodobne družbe se loteva z igrivostjo in humorjem, in očitno je, da mu sorodna sproščenost omogoča tudi prehajanje iz polja slike v risbo, video, grafiko, pa tudi v prostorske postavitve, intervencije in dogodke.
Bojan FajfrićPraznina
30. 1. 2020–13. 3. 2020
Razstava Praznina prinaša vpogled v Fajfrićeva dela, ki svojevrstno motrijo preteklost. S svojim nelinearnim časovnim krogotokom mnogokrat prikazujejo spekulativno zgodovino, nahajajo pa se na presečišču osebnih spominov, kolektivne zgodovinske zavesti in neizogibnega toka dogodkov.
Robertina ŠebjaničVodni somrak_Ligofilija
5. 12. 2019–15. 1. 2020
Robertina Šebjanič deluje na področju preučevanja živih sistemov (bio umetnosti) in zvoka. Njeni raziskovalni projekti, ki v razstaviščih dobijo obliko interaktivnih instalacij, se osredotočajo predvsem na kulturološko, politično in biološko stvarnost tako morskih kot sladkovodnih okolij.
Yane Calovski & Hristina IvanoskaS strani (performans, ki se bo šele zgodil)
24. 10. 2019–22. 11. 2019
S strani (performans, ki se bo šele zgodil) je najnovejši skupni projekt Calovskega in Ivanoske. V njem umetnika preučujeta hipotetične možnosti razstavnega programa neuresničenega Muzeja moderne umetnosti v Skopju, ki ga je leta 1966 zasnoval poljski arhitekt Oskar Hansen.
Natalija VujoševićRim
30. 9. 2019–18. 10. 2019
Nekaj neverjetno trdoživega je v krhkosti, s katero Natalija Vujošević podaja razmišljanja in čustvovanja – uvide in afekte – v svojih referenčnih instalacijah. To trdoživost poraja skorajda nevzdržno poslanstvo, ki ga izvaja po lastnih načelih, to je poslanstvo poglobljenega premišljevanja o banalnosti. Pri tem ne mislimo na poudarjanje ali prilaščanje banalnosti niti ne na posmehovanje le-tej, temveč na dejansko in nujno premišljevanje z dokaj melanholičnim in hkrati kritičnim odnosom. Kot je trdil Benjamin, se prav v propadu materialistično izraža ta izjemno konceptualna zmes melanholije in kritične zagnanosti.
Anca Benera & Arnold EstefanThe Driving Force of all Nature
2. 7. 2019–9. 8. 2019
Benera in Estefan raziskujeta različna konfliktna območja preteklosti in sedanjosti, povezana z ozemeljem, vodo, naravnimi bogastvi, tehnološkim napredkom in ne nazadnje z večnim skupnim imenovalcem – dobičkom. 
Dejan KaludjerovićPogovori: Ljubljana
26. 4. 2019–14. 6. 2019
"Po mojem je večina Slovencev zelo ponižna, eh, mislim, da smo zelo prijazni in da znamo skrbeti za okolje, večina nas to tudi počne." (Alina, 10 let). Odraščanje je politično vprašanje, saj je ideološko in čustveno pogojeno z družbenimi skupnostmi, ki nas obdajajo. S to mislijo nas Dejan Kaludjerović z umetniškim projektom Pogovori: Hula obroči, elastike, frnikole in pesek (od leta 2013 do danes) opominja na dejstvo, da politična stvarnost in miselnost ne prizaneseta niti otrokom, četudi je otroštvo življenjsko obdobje, ki ga pogosto opisujemo kot obdobje nedolžnosti, olajšano družbene odgovornosti za stvari, ki se zgodijo in ki se bodo dogajale tudi v prihodnosti.
Nika AutorOsrečite sebe in družino
15. 3. 2019–19. 4. 2019
Leta 1966 je z delom mladinskih brigad, loterijo ter podporo širše lokalne skupnosti in nekdanjega gradbenega giganta Vegrada v le 50 dneh zraslo 2000 kvadratnih metrov razstavnih prostorov, slovesno odprtih pod pokroviteljstvom OZN. Dvajseta obletnica konca druge svetovne vojne in zapisa Splošne deklaracije človekovih pravic je narekovala naslov razstave Mir, humanost in prijateljstvo med narodi. 
Jasmina CibicSpielraum
8. 2. 2019–1. 3. 2019
V Londonu živeča slovenska umetnica Jasmina Cibic se ljubljanskemu občinstvu predstavlja s segmentom tridelnega razstavnega in filmskega projekta z naslovom "Spielraum", ki se opira na esej avstrijskega pisatelja, prevajalca in satirika Karla Krausa. 
Dante BuuNočem, da gre moj ljubimec na delo
19. 12. 2018–18. 1. 2019
Umetnik Dante Buu (Rožaje, Črna gora) v svoji praksi združuje fotografijo, besedila, video, vezenine in performans. Njegova dela se uresničujejo ob nenehnem izpraševanju vse bolj nejasnih meja med zasebnim/javnim in voajerskim/parcipatornim ter raziskujejo tradicionalne vloge spolov in nanje vezane stereotipe kot tudi identitete, ki postajajo v času digitalne dobe vse bolj fluidne.
Fokus grupaNevidna materija
7. 11. 2018–7. 12. 2018
Reška skupina Fokus Grupa se ljubljanski publiki predstavlja ob koncu dvomesečnega rezidenčnega bivanja v KC Tobačna 001. Člana leta 2012 ustanovljene skupine Iva Kovač in Elvis Krstulović se že nekaj let ukvarjata z odnosi moči v umetnostnem sistemu, ki je inherentno povezan z ekonomsko in družbeno ter ne nazadnje s politično stvarnostjo.
Dušica Dražić & Wim JanssenProjektor
5. 9. 2018–20. 9. 2018
Umetniška praksa Dušice Dražić prvenstveno zajema prostorske postavitve, v katerih združuje objekte ter video. Njena dela tematizirajo prostore nepravilnosti, ki ponujajo možnosti za transformacijo. Wim Janssen pa ustvarja na presečišču tehnologij in preiskuje funkcije avdiovizualnih medijev. Plod svojega raziskovanja običajno razstavi v obliki instalacije, videa ali filma.
Rona SternTisti, ki se ne spominjajo preteklosti ...
26. 7. 2018–31. 8. 2018
Izraelska umetnica Rona Stern (1984) ustvarja premišljene vizualne konstrukcije, v katerih združuje raznorodne elemente, ki izhajajo iz njene neposredne okolice.
Nikita KadanSkurjeni material
5. 6. 2018–13. 7. 2018
Ukrajinski umetnik mlajše generacije Nikita Kadan, prejemnik glavne nagrade umetnostnega centra PinchukArtCentre leta 2011 in nagrade "Future Generation Prize" leta 2014, od leta 2004 član umetniške skupine R.E.P. (Revolutionary Experimental Space), leta 2009 ustanovni član kuratorske in aktivistične skupine Hudrada in sourednik publikacije Prostory, internetne revije o kulturi v Kijevu, se po dvomesečnem rezidenčnem bivanju v Ljubljani predstavlja s samostojno razstavo v Galeriji 001.
Anna ZvyagintsevaVaje v prahu
5. 6. 2018–13. 7. 2018
Ukrajinska umetnica mlajše generacije Anna Zvyagintseva, letošnja prejemnica glavne nagrade umetnostnega centra PinchukArtCentre, od leta 2010 članica kuratorske in aktivistične skupine Hudrada, soustanoviteljica ISTM-a (Art Workers' Self-defense Initiative) in sourednica publikacije Prostory, internetne revije o kulturi v Kijevu, se po dvomesečnem rezidenčnem bivanju v Ljubljani predstavlja s samostojno razstavo v Galeriji 001.
Boris BejaDie Grüne
4. 4. 2018–18. 5. 2018
Projekt "Die Grüne" je vizualno razgibana ambientalna postavitev, ki združuje fotografijo, ready-made, risbo in objekte ter s tem ponuja vpogled v umetnikovo prakso, ki jo zaznamujeta mojstrsko poigravanje z različnimi mediji na eni strani in konfrontacija nasprotujočih si vsebinskih plasti na drugi.
Kamen StoyanovNe-vidno
22. 2. 2018–23. 3. 2018
Praksa bolgarskega umetnika Kamena Stoyanova se osredotoča na vprašanja identitete, migracij, zgodovinskih definicij ali perečih težav na področju družbenega in kulturnega razvoja. Stojanov vedno izhaja iz lastne pozicije, zato njegova dela nastajajo na podlagi zbiranja izkušenj iz prve roke s področja družbenih, umetniških in kulturnih razmerij države, ki jo podvrže raziskovanju.
Moran Victoria SabbagAdagio za prostor
6. 12. 2017–5. 1. 2018
Projekt se odvija tako v razstavišču kot izven njega, in sicer ob transformaciji zgradbe galerije v objekt z vizualno in zvočno komponento. Fasada galerije je prekrita s termoskrčljivo folijo, s katero umetnica ne poizkuša zgolj parazitirati zunanjosti razstavišča, temveč tudi pretvoriti galerijo v veliko resonančno telo. 

Ostanite z nami v stiku!

Bodite obveščeni o razstavah in dogodkih, ki jih pripravljamo v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane.

Prijavite se